Nu ska ni få höra en historia om en otursförföljd klant.
Den klickande startmotorn berodde på att den var trasig, i med en annan, funkar fint. På med tändkablar i rätt ordning och han startar upp fint.
Städar upp, ut på en premiärtur, kör en liten bit och vänder. Bilen börjar gå som en potta skit och stendör i en mycket svag uppförsbacke. Precis när jag går ur bilen börjar det självklart regna, det är inte lätt.
Drar tillbaks den med ett bogseringsrep och det visar sig att tändkablarna som hela tiden antagits vara ok är trasiga, två av dem glappar. Jag STOD vid dem inne på biltema och funderade på att köpa nya men skippade det med motiveringen att de gamla var nog ok. Där har ni definitionen av dumsnål om ni nånsin undrar. Varför kan jag inte tänka längre och bara följa lagen.
http://en.wikipedia.org/wiki/Murphys_law
Och som knarket på laxen upptäcker jag att den stora kabelskon som sitter kopplad till generatorn har gått av på grund av utmattning i materialet. Säkert helt omöjliga att få tag på. Lyckligtvis har jag VG i Mjuklödning och kontaktpressining 40p så jag löste det.
Så... på måndag har Oskar lovat att köra mig ut till bilen med en bunt nya tändkablar. Nu kan väl inget mer gå fel hoppas jag. Han har säkert en bra digitalkamera med så ni ska få lite bilder på kojan i full frihet.