Intervalltorkning?
Intervalltorkning?
Bortskämd som man är undrar jag hur komplicerat det är att ordna intervalltorkning på vindrutetorkarna.
Har en -92 som skulle behöva en modernare touch på torkarfronten. Är det ett relä som behöver bytas eller hur fungerar det, spaken har ju dessutom inget intervallläge utan då skulle ju ett av hastighetslägena få bli intervall, med följden att endast en hastighet finns till torkarna. Eller måste hela spaken bytas också?
Sprid lite ljus i mörkret!
Mats
Har en -92 som skulle behöva en modernare touch på torkarfronten. Är det ett relä som behöver bytas eller hur fungerar det, spaken har ju dessutom inget intervallläge utan då skulle ju ett av hastighetslägena få bli intervall, med följden att endast en hastighet finns till torkarna. Eller måste hela spaken bytas också?
Sprid lite ljus i mörkret!
Mats
Om du är lite händig blir det inte alls några problem.. kolla på
http://www.elfa.se/elfa-bin/dyndok.pl?dok=4323.htm
där finns en ganska enkel koppling för ett relä där du kan justera intervallet själv.. och 80kr var ju inte så farligt.. iofs så tror jag volvo har färdika kopplingar som går att programera om tiden men då blir dom lite dyrare..
http://www.elfa.se/elfa-bin/dyndok.pl?dok=4323.htm
där finns en ganska enkel koppling för ett relä där du kan justera intervallet själv.. och 80kr var ju inte så farligt.. iofs så tror jag volvo har färdika kopplingar som går att programera om tiden men då blir dom lite dyrare..
BMC Clubman -71
BMC 1000 -69
BMC Cooper - 69
BMC 1000 -69
BMC Cooper - 69
Tack för era tips.
Är nog ute på tunn is nu...
Har tyvärr inte den kollen man önskar och om jag är ärlig så vågar jag inte testa själv, men bara jag har grejorna så finns det ju alltid vettiga människor som mot rimlig ersättning kan lösa det mesta.
Det ni menar är att man helt sonika lägger in ett extra relä som reglerar strömmen. Det innebär att jag får finna mig i att "förlora" ett av hastighetslägena på spaken, eller? Eller är det så att intervallreläet ersätter originalreläet helt?
Oavsett vilket så förlorar jag ett hastighetsläge, men det kan jag ju leva med.
Mats
Är nog ute på tunn is nu...
Har tyvärr inte den kollen man önskar och om jag är ärlig så vågar jag inte testa själv, men bara jag har grejorna så finns det ju alltid vettiga människor som mot rimlig ersättning kan lösa det mesta.
Det ni menar är att man helt sonika lägger in ett extra relä som reglerar strömmen. Det innebär att jag får finna mig i att "förlora" ett av hastighetslägena på spaken, eller? Eller är det så att intervallreläet ersätter originalreläet helt?
Oavsett vilket så förlorar jag ett hastighetsläge, men det kan jag ju leva med.
Mats
Du kan antingen byta ut armen som sitter där nu och fixa en nyare eller så kan du köra med samma och då kommer du att "förlora ett läge" men om du använder byggsatsen från elfa spelar det ju ingen roll eftersom du kan ändra fördröjningen själv.. annars finns det ett annat knep..
kolla på http://www.backspegeln.com/tips_intervall.asp hur han har löst det.. riktigt lurigt.. vet inte om det passar kontakten till hundkojan men går ju att bygga om i värsta fall
kolla på http://www.backspegeln.com/tips_intervall.asp hur han har löst det.. riktigt lurigt.. vet inte om det passar kontakten till hundkojan men går ju att bygga om i värsta fall

BMC Clubman -71
BMC 1000 -69
BMC Cooper - 69
BMC 1000 -69
BMC Cooper - 69
- mini2fast4u
- Inlägg: 373
- Blev medlem: 19 november 2004 kl. 08:31
- Ort: Halmstad
- Kontakt:
VA?
Kör ni när det regnar???? 

Austin Cooper S-64 970cc Group 2 regulations
Austin Cooper S -64 1071 Ex Rallycar
Austin Cooper SS-65 1275cc Historic Racecar
Morris Cooper -64 Ex. racecar 970cc group 2 regulations, full S-Spec
Racecar Castrol Cup 1430cc
Austin Pickup -69 1275cc
Austin Cooper S -64 1071 Ex Rallycar
Austin Cooper SS-65 1275cc Historic Racecar
Morris Cooper -64 Ex. racecar 970cc group 2 regulations, full S-Spec
Racecar Castrol Cup 1430cc
Austin Pickup -69 1275cc
Re:
Nu vill jag oxå ha intervall men hittar inte den på elfa, vad ska jag leta på?Adjuun skrev:Om du är lite händig blir det inte alls några problem.. kolla på
http://www.elfa.se/elfa-bin/dyndok.pl?dok=4323.htm
där finns en ganska enkel koppling för ett relä där du kan justera intervallet själv.. och 80kr var ju inte så farligt.. iofs så tror jag volvo har färdika kopplingar som går att programera om tiden men då blir dom lite dyrare..