Någon som vet om det är lätt att byta från förgasare till insprutning? Hur omfattande är ett sådant projekt? Skulle vara roligt att veta och om det inte är helt omöjligt kanske prova då man ska börja skruva i motorn.
/Jag startar mycket olika trådar här men eftersom man sitter vid datorn ungefär 5-6 timmar varje dag så kan man bara vänta på att någon ska svara så man får titta
Adjuun skrev:/Jag startar mycket olika trådar här men eftersom man sitter vid datorn ungefär 5-6 timmar varje dag så kan man bara vänta på att någon ska svara så man får titta
Helt rätt! Vi måste ju få igång lite aktivitet här på forumet också...
MVH Johan "Ubba" Åberg
Stolt grundare av Hundkoja.com
Adjuun skrev:/Jag startar mycket olika trådar här men eftersom man sitter vid datorn ungefär 5-6 timmar varje dag så kan man bara vänta på att någon ska svara så man får titta
Helt rätt! Vi måste ju få igång lite aktivitet här på forumet också...
Precis även om det inte kanske är det största forumet (än) så kan man ändå få väldigt frågor och svar om folket som finns här är aktiva
Omvänd är mycket lättare, bygga om motorn är minimalt, motorn är ju samma. Man kommer att behöva en katalisator samt hele styrenheten, kanske en annan bensinpump och så var det något med toppen och bypas'en som sitter på.
Inte helt enkelt, men inte omöjligt. Kankse lättare att köpa detta ifrån en skrotad 1300i (om man hittar en) och bara sätta över.
Jag pratade lite med några holländska vänner, jag tror att dom kanske menade lambda sensorn....den behövs väl, eller? I varje fall finns den på MPi modellen..