Är detta dyrt?

Prata om vad du vill
Pape

Är detta dyrt?

Inlägg av Pape »

Tjenare alla Miniägare.

Jag är grymt sugen att köpa mig en Mini. Men är lite osäker på priset. Jag har hittat en som Picko Trobergs fru en gång i tiden ägt. En 98'a som gått 2500 mil bara. Har lyckats få ner priset till 70.000. Vad tycker ni?

http://www.bytbil.com/index.cgi?cid=1277766&jajja=1
Cooper-74

Inlägg av Cooper-74 »

Bäst är väl att kolla Blocket.se och jämföra priserna där.

Har sett kojor av årsmodellerna 1997-2000 där priser varierat från 30-95.000:-

Den för 30.000 var för nån vecka sen! Stod inget om hur rostig den var..

Det som är viktigast är skicket!!!

Dom rostar nämligen väldigt mycket..

Kolla vid/runt främre rutlisten,det är där det börjar!

Tittade på såna när dom var nya (97-98) och undereds-behandlingen var inte nåt att skryta med en del som köpte dom fixade detta med ordentlig behandling,men dom kojorna köptes av såna som tänkte behålla dom för evigt!

Såldes tydligen en del kojor som Picko Troberg Edition,vad det innebär i utrustning vet jag tyvärr inte.

Mest troligt bara att han skrev sin autograf på bilarna?! (väntar rättelse?!)

Om du sen tycker det är nåt att betala extra för att hans fru eventuellt har ägt den är upp till dig :wink:
Om Joseph Lucas uppfann mörkret så är det Robert Bosch som står för alla svarta hål i rymden!
Användarens profilbild
Mazze

Inlägg av Mazze »

(Flyttat från "Salutorget")

Till att börja med så tycker jag det verkar lite väl dyrt. Jag köpte en -99:a i fint skick för 62000. Den hade gått 2600 mil när jag köpte den.

Sedan har jag inte hört något gott om Bilnetto i Ljusdal.

När jag var där för att titta på bilen du undrar över så släppte slashasarna på firman inte ens in mig... Bra sätt att få kunder?
/Mazze

"If it's stuck and it's not supposed to be, WD-40 it. If it's not stuck and it's supposed to be, duct tape it."
Pape

Inlägg av Pape »

Jag slår till på den här ändå. Är så pass sugen på den och sen hittar jag ingen billigare i samma skick som den här.

2.500 mil, ej vinterkörd och tidigare ägd av Picko Trobergs fru. Min känsla är att det är en kanonbil i bra skick.
Användarens profilbild
Mazze

Inlägg av Mazze »

Bilen är säkert fin, men glöm inte att PRUTA! :)

Säljaren sätter naturligtvis ett högre pris än det han vill ha...
/Mazze

"If it's stuck and it's not supposed to be, WD-40 it. If it's not stuck and it's supposed to be, duct tape it."
Pape

Inlägg av Pape »

Jag skall se vad jag kan göra. Tack så mycket för hjälpen!
Hans

Inlägg av Hans »

Jag köpte min ny -98 o gav 76.000

INGEN merit att Pickos fru har ägt den!!!!!
Användarens profilbild
minitokig
Kontakt:

Inlägg av minitokig »

Var noga med att kolla så att det inte är rost på den. Under rutlisten fram och runt lysena är väl känsliga ställen på dessa nya bilar. Finns ju exempel på kojor av 98 års modell där de har fått byta hela framdelen då det var rejält rostigt runt rutan, under listen så det var svårt att se. Jag har själv ingen så ny bil men det finns säkert andra här som har? Jag har bara gamla bilar och de finns det ju massa rost på , överallt! :lol:
Skriv svar