Sist jag var ute o körde så verkade det som att den inte laddade riktigt, så efter att jag laddat upp batteriet så mätte jag lite o mycket riktigt kom det knappt en halv volt till batteriet, inte så bra... Men det vet jag ju iaf hur jag ska fixa! Men vad som är lite värre är att nånting även drar ur batteriet. Tänkte att jag skulle mäta upp amperen, men nålen började studsa redan innan jag startat bilen eller dragit på någon förbrukare!
Efter lite snokande så tror jag att jag hittade tjuven, generatorn drar ström! Hur går det till eller? Den ska väl inte dra nåt om inte motorn går eller? Hittade iaf en underdel till en lika stor generator som skulle funka så vi bytte ut den som satt på o provade, samma fel... Tog en annan som vi inte kopplade in eller ens hade kontakt med bilen med, den gav oxå utslag! Hämtade en annan mätare o fick samma mätningar där. Vad är det frågan om?
Såhär ska det väl inte vara? Eller är det bara jag som är nojig?
Kan ju tillägga att mätaren gick i bott när jag kopplade på slutstegen med, självklart utan att de var igång! Så nåt spöke har jag i bilen! Ingen som kan ge mig en spark i rätt riktning iaf??