Om Princess, Vanden Plas 1965.
Om Princess, Vanden Plas 1965.
Finns det någon som vet något om dessa bilar. Har hört om tre st., alla från 1965. Hur många importerades år 1965, hur många totalt. Hur många finns i Sverige i dag ?
Oscar Kärrkvist , du har ju en från 1965, kan du svara på detta ?
Hälsn
Optus ( Bo Hesselmark)
Hälsn
Optus ( Bo Hesselmark)
finns en på blocket
http://www.blocket.se/vi/12647701.htm?ca=10_s
http://www.blocket.se/vi/12647701.htm?ca=10_s
Inredning Princess
Till Hans L.
Hur mycket ingår i begreppet inrednng? Jag behöver mattor och hyllan under instrumentbrädan. Har du det ? Framdörrarnas klädsel med armstöden? En höger ytterbackspegel också.
Hälsn
Optus (Bo Hesselmark).
Hur mycket ingår i begreppet inrednng? Jag behöver mattor och hyllan under instrumentbrädan. Har du det ? Framdörrarnas klädsel med armstöden? En höger ytterbackspegel också.
Hälsn
Optus (Bo Hesselmark).
Inredning Princess
Bilen hade inte någon backspegel ifrån början. När jag tog över den för tre veckor sedan satt en "Volvo 140-spegel" på höger sida. Armen på den var dock för kort så jag har nu den på V.sida. Längden på armen bör vara ca 15 cm. l
Tacksam om du kollar vidare.
Bo H.
Tacksam om du kollar vidare.
Bo H.
Hej!
Skicka mig ett mail på glasteknik@rixtele.com så kommer jag igen med vad jag hittade vid en mera noggrann kontroll!
Hälsningar Hans
Skicka mig ett mail på glasteknik@rixtele.com så kommer jag igen med vad jag hittade vid en mera noggrann kontroll!
Hälsningar Hans

Hans L
Re: Om Princess, Vanden Plas 1965.
I nr 5/6 2007 av Klassiker har vi en artikel om en Vanden Plas Princess 1965 som ägs av Bertil Jackson i Svärdsjö.optus skrev:Finns det någon som vet något om dessa bilar. Har hört om tre st., alla från 1965. Hur många importerades år 1965, hur många totalt. Hur många finns i Sverige i dag ?
Hälsn
Optus ( Bo Hesselmark)
Våra Klassiker
Tack för tipset, bra artikel om ett fint exemplar av Princess.
Optus
Optus
Princess -65
Ursäkta min okunnighet, men vad är VPOC ?
Hälsn
Optus
Hälsn
Optus