Jag har ställt på min bil idag och kollade runt lite bland försäkringsbolagen. Som vanligt är det en jungel med olika villkor och undantag på alla bolagen.
Jag tog en veteranförsäkring på trygg hansa för 1100 kr/år. Då skulle den vara helförsäkrad och max köras 500 mil. Annars inga begränsningar. När jag läste villkoren så såg jag att det inte täcker om man kör på bana.
Finns det någon försäkring som täcker det? Eller är det kanske inte lönt att skaffa sig en försäkring för det? Billigare att fixa det själv när det är något som pajar? Känns som att det är ganska stor risk att man kommer att få göra jobbet själv i vilket fall....
Hur har ni andra era bilar försäkrade?
Försäkring
Re: Försäkring
Trygg Hansa bytte fot för några år sedan. I panik fick jag byta bolag till If för den Porsche 944 turbo jag hade då, jag tror jag bytte till If då. Jag fick förs tillstånd att byta, men sen kom de på att det inte var huvudförfallodag och hade de hållit kvar vid den inställningen så hade ju en hel sommarsäsong gått åt helvete för mig. Men de ändrade sig och stod vid sitt första löfte. Mitt råd är att du får ringa runt. Förutom If så har jag har för mig att Salus Ansvar har en bättre inställning, olika länsförsäkringsbolag kan ha tillåtande inställning. Jag vet att den inte är så populär på det här forumet. Men jag skulle ändå vilja nämna att Original försäkringar tillåter bankörning då det sker med BMW och BMW Mini på BMW Sport Clubs arrangemang (där jag råkar vara styrelseledamotcrowan skrev:Jag har ställt på min bil idag och kollade runt lite bland försäkringsbolagen. Som vanligt är det en jungel med olika villkor och undantag på alla bolagen.
Jag tog en veteranförsäkring på trygg hansa för 1100 kr/år. Då skulle den vara helförsäkrad och max köras 500 mil. Annars inga begränsningar. När jag läste villkoren så såg jag att det inte täcker om man kör på bana.
Finns det någon försäkring som täcker det? Eller är det kanske inte lönt att skaffa sig en försäkring för det? Billigare att fixa det själv när det är något som pajar? Känns som att det är ganska stor risk att man kommer att få göra jobbet själv i vilket fall....
Hur har ni andra era bilar försäkrade?