Hundkoja - huh?

Prata om vad du vill
schlyter

Hundkoja - huh?

Inlägg av schlyter »

Tjenixen!

Jag hade tänkt att skaffa mig en liten hundkoja, men jag har ingen koll på någonting alls. Jag vet inte direkt vad skillnaden är mellan alla olika mini bilar. När man besöker blocket och kollar i galleriet här ser man ju alla olika, fast alla ser i stort sett likadana ut och skulle kunna vara från samma företag.

Jag har t ex sett Austin Mini och Mini Cooper, sedan har jag sett Austin Mini Cooper. Sedan är några andra jag sett: Mini Mayfair, Rover Mini, Rover Mini Cooper, Leyland Mini, Mini Clubman, BMC Austin Mini, BMC Mini, Mini Moris. Så vad är egentligen skillnaden? Jag är såå förvirrad.

Och vad är det för MKI och MKII som alla snackar om? Är det genrationerna? Och vad är det för skillnader mellan allting?

Tack på förhand
Schlyter
Jesse

Inlägg av Jesse »

http://miniresource.com/index.php

Kolla in denna sida med massa info, så får du lite hum om dom olika modellerna, vilka motoreralternativ mm!

Kojan har ju haft några olika märken/tillverkare under årens lopp.
Ja MKI är den första modellen av kojan och så vidare..
schlyter

Inlägg av schlyter »

Tack så jättemycket! Men betyder det att det är lika lätt att hitta styling, tuning och dylikt till en Austin som en Leyland? Vilken är lättast att hitta delar till? Eller är det samma delar till alla?
Skriv svar