Kolla bak vid batteriet det första du gör förresten vilken kabel som går till jord! Är det minuskabeln är det inga problem, är det pluskabeln har du lukassystem o då kommer du ha skoj ett tag framöver! Det tog mig drygt två veckor o få ordning på min tuta! Usch... Förhoppningsvis har du ett vanligt elsystem...
Säkringen är enbart till för o skydda kabeln från o brinna upp o kanske sätta eld på hela bilen om nu något skulle bli fel, har aldrig hört att det inträffat men man vet aldrig! Oxå tycker försäkringsbolagen om det med... Den sätter du på kabeln mellan cdn och batteriet runt 10-20 cm från batteriet.
Skulle du vilja koppla det så att cdn inte kan starta om inte tändningen är på så kopplar du helt enkelt in pluskabeln på tändningskabeln istället.
Sen finns det en minneskabel från cdn med, har för mig att den är blå/vit, men det bör stå på den. Den ska alltid ha ström om du vill ha kvar radiokanaler o sånt iaf, så den kopplar du oxå till batteriet, den behöver ingen säkring men om du ändå drar den andra dit kan du likaväl bara skarva in den.
Hoppas jag inte rörde till det för dig nu, har en förmåga o lyckas med det när jag ska förklara något...
O är det nu så olyckligt att du har ett lucassystem så får du fråga nån annan, för jag gör alltid fel när jag försöker göra nåt i det...