Jag har inhandlat "nya" gamla fälgar till bilen idag. Lite nyfiken om någon vet hur gamla de är och vad modellen heter. Fabrikatet är i alla fall Cosmic. Letade lite på nätet men hittade inte just denna modell men såg att de gjort en del magnesiumfälgar. Kan dessa vara det? De känns väldigt lätta nämligen.
tror att jag har haft såna, hade trumbromsar runt om på den tiden och fälgen bottnade inte på trumman utan "red" på trumkanten det resulterade i
att jag tappade ett framhjul i 100 blås klarade mig fint men fälgen blev lite "svarvad" invändigt…fick köra med små spacers för att få dom att sitta fast
G13B skrev:tror att jag har haft såna, hade trumbromsar runt om på den tiden och fälgen bottnade inte på trumman utan "red" på trumkanten det resulterade i
att jag tappade ett framhjul i 100 blås :o klarade mig fint men fälgen blev lite "svarvad" invändigt…fick köra med små spacers för att få dom att sitta fast
är dom dyra? Slängde nämligen mina på tippen :?
mina var silvriga med röda fält
mackan
Har ingen aning om vad "marknadspriset" bör vara för dessa. Jag gav 2000:- men då ingick däck i nästan nyskick. Synd att du slängde dem. Tror att de är lite kult i UK men har ej forskat så mycket ännu.
G13B skrev:tror att jag har haft såna, hade trumbromsar runt om på den tiden och fälgen bottnade inte på trumman utan "red" på trumkanten det resulterade i
att jag tappade ett framhjul i 100 blås :o klarade mig fint men fälgen blev lite "svarvad" invändigt…fick köra med små spacers för att få dom att sitta fast