grozzny skrev:Hej!
Vad roligt att få den lokaliserad iaf, måste vara den.. Men varför bytte du tillbaka bensinare? Trött på att inte komma så långt? Hur långt kunde du köra med den?
Om du har några bilder på el-motorinstallationen får du gärna lägga upp dem.

Tanken var att jag skulle ha den till åka jobbet-bil, dessvärre var 36-Voltsladdaren jag fick med hembyggd och behövde typ 3 dygn på sig att få fart på 6 st biltema 55 Ah batterier.
Med dessa sex batterier (halvfulla med vatten) kom jag ca 2 mil.
När jag långt efter motorbyte var på tudorfabriken och jobbade fick jag klart för mig att gel batterier är det enda som klarar såna upprepade djupurladdningar under en längre tid. Vanliga feltema batterier gav dom ca 5-6 mån livslängd för detta ändamål.
Men med gelbatterier på 75 Ah skulle det nog minst dubbla körsträckan trodde dom.
Och har nu efteråt har jag även hittat bra 220V laddare till städmaskiner och pallstaplare, men men jag ville ju åka i bilen och min kollega hade en motor i garaget så jag tog den lätta vägen och bytte

Men jag har ju prylarna och regpapprena kvar så det är snart gjort å byta igen om lusten faller på
Jag har säkert några gamla bilder liggande ska kolla om jag kan få in dom./Tomas