Hej
Har nyss köpt mig min första koja (första bil överhuvudtaget) en 1000 -70
Jag skulle vilja byta trumbromsarna fram mot skivbromsar inför framtida motoruppgradering och undrar lite över vilka delar jag behöver byta för att kunna montera skivor och ok.
Jag kollade på minisport och kom fram till följande:
"Cv joint" för skivor
"Drive flange" beroende på vilken typ av skiva man vll ha
"Swivel hub" för skivor
Samt lämpliga hjullager
Har jag glömt något??
Funderar på att köpa Tarox big break kit till detta
du har nästan allt med, dock saknar du den avfasade brickan som skall sitta innanför muttern mot medbringaren! Går att köpa lös! O som pickupkalle sa, skivor o ok!
Austin Cooper S-64 970cc Group 2 regulations
Austin Cooper S -64 1071 Ex Rallycar
Austin Cooper SS-65 1275cc Historic Racecar
Morris Cooper -64 Ex. racecar 970cc group 2 regulations, full S-Spec
Racecar Castrol Cup 1430cc
Austin Pickup -69 1275cc
Jo, självklart skivor och ok
Funderar som sagt på ett tarox kit från mini spares med skivor på 235x18mm och 6-kolvs ok! (13tum fälgar ska användas)
tack för hjälpen!
Ok, jaja, jag har 4 kolvs brembo på min racekoja! Kolla bilder på 1420cc racekojja för info!
Skulle va kul om du vill berätta lite mer om ditt bygge! Bilder o info om dig o bilen uppsakttas!
MVH Tobbe
Austin Pickup -69 1275cc
Brembo gör fina grejer, finns det att köpa som färdigt kitt eller får man konstruera det själv?
Projekt kan man nog inte kalla det än då det enda som gjorts är att köpa en rostlagad men olackad koja. Men planerna finns på en honda b16 vtec motor, dock så är det minst ett år bort pga ekonomin. Tänkte dock börja uppgradera med det man har råd med samt samla information. Det kommer inte att hända så mycket mer innan sommaren heller då bilen står hos föräldrarna 130mil bort, längtar till sommarlov.
viktor86 skrev:Brembo gör fina grejer, finns det att köpa som färdigt kitt eller får man konstruera det själv?
Projekt kan man nog inte kalla det än då det enda som gjorts är att köpa en rostlagad men olackad koja. Men planerna finns på en honda b16 vtec motor, dock så är det minst ett år bort pga ekonomin. Tänkte dock börja uppgradera med det man har råd med samt samla information. Det kommer inte att hända så mycket mer innan sommaren heller då bilen står hos föräldrarna 130mil bort, längtar till sommarlov.
hehe, jo jag känner igen det där pluggade o jobbade i Linköping under 6 år då jag ville va hema i garaget hos bilarna 33 mil hemifrån Halmstad!
Bromsarna kommer ifrån ex. volvo 850 super touring rydell/burt, suttit bak på en sådan bil! har svarvat om cooper S skivor som discar där jag fäst bromskivorna på och fräst adaptrar som passar mellan ok o hubbar!
funkar kanon!
Austin Pickup -69 1275cc