I dag får min lilla kärra titta fram i vårsolen. Himla mysigt!
*kurr, mys*
Årets höjdpunkt: Påställning
Årets höjdpunkt: Påställning
/Mazze
"If it's stuck and it's not supposed to be, WD-40 it. If it's not stuck and it's supposed to be, duct tape it."
"If it's stuck and it's not supposed to be, WD-40 it. If it's not stuck and it's supposed to be, duct tape it."
Re: Årets höjdpunkt: Påställning
har du lyckats gräva fram den ur vinteridet?

Är det mina "gamla" insprutningsgrejor som jobbar då, eller?Mazze skrev:I dag får min lilla kärra titta fram i vårsolen. Himla mysigt!
*kurr, mys*
/ Manne
Austin Mini MKII (1969)
Vespa Touring 150 (1960)
Vespa Touring 150 (1960)
Minitokig: Ja, den riktigt stod och skakade när jag kom in till den i logen där den stått sedan i början av november. 
Manne, nä, inga insprutningsgrejor från dig ännu. Däremot tänddelar.
Men insprutningsgrejorna ska dit oxå vad det lider.

Manne, nä, inga insprutningsgrejor från dig ännu. Däremot tänddelar.

/Mazze
- mini2fast4u
- Kontakt:
Mina är påreggade året om ifall man blir sugen! Dock har bara kombin rullat ett par svängar till jobbet! Har fått tre brev från bilprovningen om inställning av båda cooper S erna samt min kombi..... så det är bara på de små djuren! om jag nu bara har tid för allihopa!
Austin Cooper S-64 970cc Group 2 regulations
Austin Cooper S -64 1071 Ex Rallycar
Austin Cooper SS-65 1275cc Historic Racecar
Morris Cooper -64 Ex. racecar 970cc group 2 regulations, full S-Spec
Racecar Castrol Cup 1430cc
Austin Pickup -69 1275cc
Austin Cooper S -64 1071 Ex Rallycar
Austin Cooper SS-65 1275cc Historic Racecar
Morris Cooper -64 Ex. racecar 970cc group 2 regulations, full S-Spec
Racecar Castrol Cup 1430cc
Austin Pickup -69 1275cc
Kul att den stod och väntade på dig, Mazze!
Själv så har jag Cooper -62:an inknuffad i mekgaraget, bromsarna tog slut på väg till jobbet någon gång innan jul så jag körde ut den till garaget för att fixa, men sedan kom det något emellan... men vilken dag som helst så ! Det står ett nyrenoverat 997cc motorblock på bänken, en renoverad topp ligger i skåpet, jag ska hitta en växellåda och renovera, sedan är det dags att testa i bilen! Tänk att ha en motor som inte drar olja!
Den afrikanska Mini Moken -64 står i ladan där jag lämnade den i november, hoppas jag iallafall
...men det är väl ingen risk att den försvinner, vem skulle vilja ha en skabbig gammal Moke som är tattarlagad i afrika och sedan ihopsatt av en vedbodtrimmare i Sverige?
Oj oj, snart dags för årets första marknad och sedan rullar träffarna igång, dags att meka på allvar!!!
Vi ses på vägarna och träffarna!
Själv så har jag Cooper -62:an inknuffad i mekgaraget, bromsarna tog slut på väg till jobbet någon gång innan jul så jag körde ut den till garaget för att fixa, men sedan kom det något emellan... men vilken dag som helst så ! Det står ett nyrenoverat 997cc motorblock på bänken, en renoverad topp ligger i skåpet, jag ska hitta en växellåda och renovera, sedan är det dags att testa i bilen! Tänk att ha en motor som inte drar olja!
Den afrikanska Mini Moken -64 står i ladan där jag lämnade den i november, hoppas jag iallafall

...men det är väl ingen risk att den försvinner, vem skulle vilja ha en skabbig gammal Moke som är tattarlagad i afrika och sedan ihopsatt av en vedbodtrimmare i Sverige?
Oj oj, snart dags för årets första marknad och sedan rullar träffarna igång, dags att meka på allvar!!!
Vi ses på vägarna och träffarna!
Säg den glädje som varar...
I går pajjade torkarmotorn. Alla relän klickade glatt men motorn var stendöd trots att den fick spänning. När jag skulle plocka bort den för att kolla vad som var fel så lossnade hela kontaktpaketet. Alla stift med plasthylsor och allt satt kvar i sladdpaketet... Där fick jag nog svar på varför den automatiska återgången har funkat så uselt.
Är det någon som har en fungerande torkarmotor till en 97:a eller senare? (för visst är det samma torkarmotor på alla kojor efter 1997?)
Minitokig, har du fixat toppen på Moken då?
/M
I går pajjade torkarmotorn. Alla relän klickade glatt men motorn var stendöd trots att den fick spänning. När jag skulle plocka bort den för att kolla vad som var fel så lossnade hela kontaktpaketet. Alla stift med plasthylsor och allt satt kvar i sladdpaketet... Där fick jag nog svar på varför den automatiska återgången har funkat så uselt.
Är det någon som har en fungerande torkarmotor till en 97:a eller senare? (för visst är det samma torkarmotor på alla kojor efter 1997?)
Minitokig, har du fixat toppen på Moken då?

/M
/Mazze
Jorå, Moken är i Topp-form!Mazze skrev: Minitokig, har du fixat toppen på Moken då?![]()
Hoppas jag....

Utrustad för långfärd med högryggade,skålade säten och packlåda på ena baksätets plats.