Man sitter ännu närmare backen i Mini-Marcosen än i en koja. Och ställningen är mer åt det liggande hållet med nästan raka ben. Sikten framåt är ganska usel, medan den bakåt är mycket bra. Bakrutan går väldigt långt ner så man ser marken ungefär 1,5 m bakom bilen.
Luftmotståndet är betydligt mindre mot en koja, så den har högre toppfart med likvärdig motor. Brorsans kändes stabil i farter upp emot 180. Men den är ganska lätt i nosen i de farterna.
Mini-Marcosens passform är ju lite sisådär. Framramen är förskjuten i sidled på dem, vilket gör att ena framhjulet alltid vill sticka ut utanför karossen. Bakramen sitter snett i karossen om den inte är uppshimsad. Hörde talas om en kille som använde shims på upp emot 1" för att få fram- och bakram att spåra mot varandra.
Men har du provkört en så tror jag att du är såld och bara måste ha en.
Fler bilder:
http://s146.photobucket.com/albums/r258 ... lbum_album
http://www.minimarcos.org.uk/