Säkerhetsbälten
Säkerhetsbälten
Har satt in några gamla 3-punktsbälten i kojan, dom känns lite skumma. låser inte när man drar fort…det sitter en "pendel" av bly och när den rör sig låser bältet…är det här en gammal konstruktion som inte låser när man drar snabbt eller är dom kass?
Har 4+6 punkts också så dom är för besiktningen i första hand…men funderar ändå på att köpa nya om dom här inte funkar, lite bökigt med selar på gatan blir lätt att man kör utan bälte
Tacksam för svar
P.S är det någon som har bra automatbälten liggandes så kan jag köpa dom
//mackan
Har 4+6 punkts också så dom är för besiktningen i första hand…men funderar ändå på att köpa nya om dom här inte funkar, lite bökigt med selar på gatan blir lätt att man kör utan bälte
Tacksam för svar
P.S är det någon som har bra automatbälten liggandes så kan jag köpa dom
//mackan
Re: Säkerhetsbälten
Kolla med http://www.mlproduktservice.com/ han har nya bälten 

Snowmobile and minis
mini 1000 -70
volvo amazon
mini 1000 -70
volvo amazon
-
kan stort sett sätta vilka tre punktare som helst...
skulle snott dom som satt i swiften…vilken bil har lämpliga?johan_palm skrev:kan stort sett sätta vilka tre punktare som helst...
mackan
-
vet inte riktigt men kolla dem på meknomen och där. finns hyfsat billiga. Kolla dock så rullen går fritt...
ett tips köp nya chansa inte på beg du vet inte va dom har varit med om
TURBO ROCKS..
henriks bygg
henriks bygg
- blacksaabrules
Har själv varit och hämtat rullbälten från en SAAB 900 5 dörrars bak, har dock inte fått tummen ur och monterat dom ännu, tycker att dom ser lovande ut. "Låset" sitter på en grov plastad vajer liknande original koja, borde fungera (tror iallafall jag).
/ Erik
/ Erik
http://www.wescoperformance.com/
allt möjligt i bältesväg.
allt möjligt i bältesväg.
Fördelen med små bilar är att du kan få plats till fler i kön.
Är det någon som vet vad det är bälteskrav på en Austin Mini 1000 (-73) ?
fram/bak ?
rullbälten eller inte ?
fram/bak ?
rullbälten eller inte ?
Austin Mini Clubman (-72)
Min 73:a har 2 punkts där bak och 3 punktsbälte fram genom senaste besiktningen, gränsen går vid -75 eller nått har jag för mig för att även måste ha 3 punkts bak.
Ok, tack tack ^^
det spelar ingen roll vad man har för tre/två punktsbälten så länge dem är godkända av "nått" ?
det spelar ingen roll vad man har för tre/två punktsbälten så länge dem är godkända av "nått" ?
Austin Mini Clubman (-72)
Jag har 2-punkts i mitten på min Golf 96:a.timppa skrev:Min 73:a har 2 punkts där bak och 3 punktsbälte fram genom senaste besiktningen, gränsen går vid -75 eller nått har jag för mig för att även måste ha 3 punkts bak.
/ m
Austin Mini MKII (1969)
Vespa Touring 150 (1960)
Vespa Touring 150 (1960)
Hänvisar till http://www.hundkoja.com/phpBB3/viewtopi ... =14&t=5022
Sen att man har 2punktsbälte i mitten på baksäte med tre platser är en helt annan sak.
Sen att man har 2punktsbälte i mitten på baksäte med tre platser är en helt annan sak.
-
vad jag fick höra på av en på bilprovningen så sa han att man kan ha stort sett två punkty på alla platser så länge de är godkända dock är där årsmodells bestämmelser men två punkt är helt okej(fasta)
köpte mig ett par automat bälten på ebay för £20, hoppas killen inte har kört in i en bergvägg med bilen bara
//mackan

//mackan