Jag skall ha min hundkoja som eksamensarbete i skolan. Jag skall helrenovera bilen så den framstår som nästan ny. Jag skall lacka om bilen, men det är ett jobb jag får lämna över till proffsen. Ringde till x antal lackerare i närheten idag, men ingen ville ge exakt pris. Är det någon som kan ge mig en hint om hur mkt det går loss på? Gärna med och utan underarbete. Som extra information kan man tillägga att jag plockar ner hela bilen o karrossen kommer att lämnas till lack i "vagga". Alt som finns skall lackas, ingen rost på bilen
Betalade 4000 utan underarbete, ett tips är att göra så mycket underarbete du kan då blir det billigare.
Försök att hitta lackerare på landsbygden då dom har inte lika fult upp med försäkrings jobb som dom i städerna.
Problemet är att man måste veta vad man gör om man ska göra underjobbet själv.
Vi gjorde så gott vi kunde och tyckte det såg så fint ut men lackeraren ratade det och fick slipa ner allt och blåsa på spackel också. Så vet man inte hur man ska göra så är det billigare att låta lackeraren göra det också.
/Hylsan
Tomas Hylander - *admin*
Leyland Mini1000 '78 - "Blåmesen"
Mini -72 - "The Phantom"
Jag skulle nog leta reda på en lackerare först. Tror inte all alla är så pigga på att du gör underarbetet själv och de bara lägger lacken. Som alltid gäller ju att ett dåligt underarbete aldrig kan räddas av en bra lack...
Och sen kan du ju får reda på precis vad han förväntar sig av underarbetet. Så att ni båda är överens.