Köpte en Filter King förra året och satte in den förra sommaren. Det är modellen med glaskropp (FPR04).
http://www.minispares.com/Product.aspx?pid=35834
Den sitter uppe till höger bakom kylaren på denna bild:
http://www.garaget.org/?car=95320&image=916389
Till en början funkade den fin-fint. Trycket är ju ställt från fabrik enligt någon slags grundinställning som bör/ska funka för det mesta. Men jag har funderat på att ställa ner trycket då jag misstänker att det är lite högt och det känns/låter som motorn går på lite för fet blanding. Kan det vara en effekt av att trycket är för högt? Alltså att det pressar på mer soppa?
Det var det första problemet och funderingen. Någon som har input eller liknande erfarenheter?
Förra veckan började det lukta bensin inne i bilen. Stannar till och kollar i motorrummet. Det är soppa runt "FilterKingen". Startar motorn och ser att den läcker... Känner på skruven under och märker att den är lös. Kanske har den skakar lös av vibrationerna. Drar åt skruven och det slutar läcka. Bilen står ett para dagar och jag efterdrar skruven, kör en sväng och inget läckage. Sen kör jag en sväng idag igen och då luktar det soppa igen... Mycket riktigt, det läcker igen. Jag drar åt skruven och det slutar läcka. Återigen funderar jag på ifall det är trycket som är för högt som orsakar detta läckage. Kan det vara så?
Någon annan som har haft problem med sin Filter King?
Har ni behövt ställa in dem? Tips på hur jag gör det?
Har ni några andra teorier på vad som är fel?
Filter King problem
Re: Filter King problem
Inte en aning var den kommer ifrån. Har en gammal tråd där jag sökte efter en fläktrem, det var svårt. Fick hjälp av Karki här på forumet att hitta en rem och nu har jag två i reserv 
Ingen input på mina problem med tryckregulatorn?

Ingen input på mina problem med tryckregulatorn?
Det börjar klarna. Hade isär tryckregulatorn idag och satt ihop den igen, denna gång med tätningsmassa (Gul Hermelite) på packningarna. Märker att min kopp är av plats och inte av glas som det jag beställt... All information som jag hittar om Filter King så finns de med glas- eller aluminum-kopp, men min är i plast. Känns som jag blivit blåst av MiniSpares... Vidare saknas en distans i den skruv som man fixerar koppen med och därför kan jag inte dra åt tillräckligt och därav av mitt läckage.
Någon annan som har en filter king med plast kropp?
Någon annan som har en filter king som kan ta en bild och lägga upp så jag kan jämföra?
Någon annan som har en filter king med plast kropp?
Någon annan som har en filter king som kan ta en bild och lägga upp så jag kan jämföra?
Nu har jag just tagit första provturen efter att tätningmassan på tub a la packningslim från Hermelite har härdat. Det verkar tätt just nu, men det känns som det är tillfälligt.
Nu kommer den centrala frågan: Hur vet jag att trycket är lagom?
Hittade instruktioner på Miasabs hemsida för hur man ändrar tryck och hur mycket man ska ändra åt gången. Det står att man ska ha 15-20 mm från botten på koppen med soppa vid tomgång. Min kopp är helt fylld... Betyder det att trycket är för högt?
Kom igen nu all ni med en Filer King på era kojor - kom med lite input!
Nu kommer den centrala frågan: Hur vet jag att trycket är lagom?
Hittade instruktioner på Miasabs hemsida för hur man ändrar tryck och hur mycket man ska ändra åt gången. Det står att man ska ha 15-20 mm från botten på koppen med soppa vid tomgång. Min kopp är helt fylld... Betyder det att trycket är för högt?
Kom igen nu all ni med en Filer King på era kojor - kom med lite input!
Det verkar löst sig med brickor som distans och packning på tub. Läckte inte på vägen ner eller tillbaka från Malmby