Filter King problem
Postat: 18 juli 2008 kl. 00:15
Köpte en Filter King förra året och satte in den förra sommaren. Det är modellen med glaskropp (FPR04).
http://www.minispares.com/Product.aspx?pid=35834
Den sitter uppe till höger bakom kylaren på denna bild:
http://www.garaget.org/?car=95320&image=916389
Till en början funkade den fin-fint. Trycket är ju ställt från fabrik enligt någon slags grundinställning som bör/ska funka för det mesta. Men jag har funderat på att ställa ner trycket då jag misstänker att det är lite högt och det känns/låter som motorn går på lite för fet blanding. Kan det vara en effekt av att trycket är för högt? Alltså att det pressar på mer soppa?
Det var det första problemet och funderingen. Någon som har input eller liknande erfarenheter?
Förra veckan började det lukta bensin inne i bilen. Stannar till och kollar i motorrummet. Det är soppa runt "FilterKingen". Startar motorn och ser att den läcker... Känner på skruven under och märker att den är lös. Kanske har den skakar lös av vibrationerna. Drar åt skruven och det slutar läcka. Bilen står ett para dagar och jag efterdrar skruven, kör en sväng och inget läckage. Sen kör jag en sväng idag igen och då luktar det soppa igen... Mycket riktigt, det läcker igen. Jag drar åt skruven och det slutar läcka. Återigen funderar jag på ifall det är trycket som är för högt som orsakar detta läckage. Kan det vara så?
Någon annan som har haft problem med sin Filter King?
Har ni behövt ställa in dem? Tips på hur jag gör det?
Har ni några andra teorier på vad som är fel?
http://www.minispares.com/Product.aspx?pid=35834
Den sitter uppe till höger bakom kylaren på denna bild:
http://www.garaget.org/?car=95320&image=916389
Till en början funkade den fin-fint. Trycket är ju ställt från fabrik enligt någon slags grundinställning som bör/ska funka för det mesta. Men jag har funderat på att ställa ner trycket då jag misstänker att det är lite högt och det känns/låter som motorn går på lite för fet blanding. Kan det vara en effekt av att trycket är för högt? Alltså att det pressar på mer soppa?
Det var det första problemet och funderingen. Någon som har input eller liknande erfarenheter?
Förra veckan började det lukta bensin inne i bilen. Stannar till och kollar i motorrummet. Det är soppa runt "FilterKingen". Startar motorn och ser att den läcker... Känner på skruven under och märker att den är lös. Kanske har den skakar lös av vibrationerna. Drar åt skruven och det slutar läcka. Bilen står ett para dagar och jag efterdrar skruven, kör en sväng och inget läckage. Sen kör jag en sväng idag igen och då luktar det soppa igen... Mycket riktigt, det läcker igen. Jag drar åt skruven och det slutar läcka. Återigen funderar jag på ifall det är trycket som är för högt som orsakar detta läckage. Kan det vara så?
Någon annan som har haft problem med sin Filter King?
Har ni behövt ställa in dem? Tips på hur jag gör det?
Har ni några andra teorier på vad som är fel?