Mini Lady Cup,dvs tjejer som raceade med kojor på 70 och tidigt 80tal. Inte mycket material på webben när jag sökte. Någon annan som har något att bidra med??
Tulka
Litenmentuff skrev:hur coolt var det inte med "kromskärmbreddare" på en racebil ?
det va fan bättre förr hah..!
Jaså du Tulka, du har någon koja som spökar efter att ha sätta livet till ute i skogenTulka skrev:Jasså,MPMoke,du är en sån där som skär ner Hundkojor?![]()
Jo jag har nog också någon som spökar för mig på sömnlösa nätter.
Sista bokstäverna bakom dörren på ditt foto är "NA".
Vet du vad det stått? Kan det vara "Huskvarna"?
Tulka
Lottie Halvards heter idag Lottie Mattsson. Hon kom in i mini lady med hundkojer via Super star föraren Ulf "Rökar*n" Larsson. Sportcars hade gjordt motorn när hon köpte bilen. Sedan så när hon träffade Janne Mattsson en känd förare från SSK-serien. Så gjorde Magnum Racing en ny motor till Lotties hundkoja. Sedan när Janne Mattsson och Mats "Lillen" Magnusson (Mr Magnum Racing) började att hjälpa Lottie med motor/bil/körnings å började också vinsterna att komma. Lottie körde också Opel kadett GTE i SSK-serien, med lysande resultat. För att sedan även börja åka Mini Lady med Lancia.Tulka skrev:
Ingen som har letat fram några bilder? Det här tror jag är Lottie Halvards.Har kanske annat efternamn idag? Konstig färg hon har på bilen?Jag tror jag ser Sportscar och Avellandekaler(Var motor respective topplockstrimmare) på motorhuven iallafall.
Tulka