Sida 1 av 1

Weber-jungle...

Postat: 5 juni 2005 kl. 15:08
av mongoose
Smiskade dit en nyrenoverad trim-topp häromdagen,portad och större ventiler typ "steg 2" på min 1293cc. Fast nu går fanstyget mycket sämre än när jag hade planad org. topp! Övrigt koncept är 649 kam,Weber 45 (grundbestyckad enl. Weberhandboken) Får känslan av att det kan vara den sistnämda som spökar och vet där med mig att rullande landsväg är bästa lösningen. Fastän det lutar åt att smiska tillbaka org.toppen så kanske någon vet lite mer specifikt om grundbestyckningar till trim-topp på A-motor?

"Welcome to the jungle"/Mongoose

Re: Weber-jungle...

Postat: 6 juni 2005 kl. 20:08
av mini2fast4u
mongoose skrev:Smiskade dit en nyrenoverad trim-topp häromdagen,portad och större ventiler typ "steg 2" på min 1293cc. Fast nu går fanstyget mycket sämre än när jag hade planad org. topp! Övrigt koncept är 649 kam,Weber 45 (grundbestyckad enl. Weberhandboken) Får känslan av att det kan vara den sistnämda som spökar och vet där med mig att rullande landsväg är bästa lösningen. Fastän det lutar åt att smiska tillbaka org.toppen så kanske någon vet lite mer specifikt om grundbestyckningar till trim-topp på A-motor?

"Welcome to the jungle"/Mongoose


Vad har du för bränsletryck?

Postat: 7 juni 2005 kl. 23:42
av mongoose
Jo jag testade att justera bränsletrycket, men kände att det inte var värt att börja justera och mocka för mycket....Jag och min bättre hälft använder bilen dagligen, så toppen läggs på hyllan till kommande renovering/uppdatering av motorn med inkluderad rullande landsväg!

"Oriental beat"/Mongoose