Weber-jungle...

Motorproblem, trimning, transmission, etc.
mongoose

Weber-jungle...

Inlägg av mongoose »

Smiskade dit en nyrenoverad trim-topp häromdagen,portad och större ventiler typ "steg 2" på min 1293cc. Fast nu går fanstyget mycket sämre än när jag hade planad org. topp! Övrigt koncept är 649 kam,Weber 45 (grundbestyckad enl. Weberhandboken) Får känslan av att det kan vara den sistnämda som spökar och vet där med mig att rullande landsväg är bästa lösningen. Fastän det lutar åt att smiska tillbaka org.toppen så kanske någon vet lite mer specifikt om grundbestyckningar till trim-topp på A-motor?

"Welcome to the jungle"/Mongoose
Användarens profilbild
mini2fast4u
Inlägg: 373
Blev medlem: 19 november 2004 kl. 08:31
Ort: Halmstad
Kontakt:

Re: Weber-jungle...

Inlägg av mini2fast4u »

mongoose skrev:Smiskade dit en nyrenoverad trim-topp häromdagen,portad och större ventiler typ "steg 2" på min 1293cc. Fast nu går fanstyget mycket sämre än när jag hade planad org. topp! Övrigt koncept är 649 kam,Weber 45 (grundbestyckad enl. Weberhandboken) Får känslan av att det kan vara den sistnämda som spökar och vet där med mig att rullande landsväg är bästa lösningen. Fastän det lutar åt att smiska tillbaka org.toppen så kanske någon vet lite mer specifikt om grundbestyckningar till trim-topp på A-motor?

"Welcome to the jungle"/Mongoose


Vad har du för bränsletryck?
Austin Cooper S-64 970cc Group 2 regulations
Austin Cooper S -64 1071 Ex Rallycar
Austin Cooper SS-65 1275cc Historic Racecar
Morris Cooper -64 Ex. racecar 970cc group 2 regulations, full S-Spec
Racecar Castrol Cup 1430cc
Austin Pickup -69 1275cc
mongoose

Inlägg av mongoose »

Jo jag testade att justera bränsletrycket, men kände att det inte var värt att börja justera och mocka för mycket....Jag och min bättre hälft använder bilen dagligen, så toppen läggs på hyllan till kommande renovering/uppdatering av motorn med inkluderad rullande landsväg!

"Oriental beat"/Mongoose
Skriv svar