Hjälp med att brotscha
Hjälp med att brotscha
Hej!
Jag kommer att byta axlarna till svingarmarna bak, kanske även fram till övre bärarmarna.
Min fråga är vem man ska vända sig till för byte/brotschning? Tror inte på att gå till första bästa verkstad, utan gärna någon som gjort detta tidigare. Den enda jag kommer på är JANA. Finns det någon annan som kan tänka sig att göra detta? Ska beställa material denna vecka.
mvh/freden
Jag kommer att byta axlarna till svingarmarna bak, kanske även fram till övre bärarmarna.
Min fråga är vem man ska vända sig till för byte/brotschning? Tror inte på att gå till första bästa verkstad, utan gärna någon som gjort detta tidigare. Den enda jag kommer på är JANA. Finns det någon annan som kan tänka sig att göra detta? Ska beställa material denna vecka.
mvh/freden
MINI 1000 -68
Re: Hjälp med att brotscha
har du tittat på hur mycket det skiljer mellan en repsats om en utbytes (som är redan rengjord och målad), tror det var ca dubbla priset mot repsatsen så då är det knappt värt att göra det själv, eftersom du inte har det så långt till jana./marcus
austin mini -75
1275 GT BANBIL -73
austin mini 1000 pickup -69
1275 GT BANBIL -73
austin mini 1000 pickup -69
Ok, mina svingarmar är redan blästrade och lackade.
En repsats kostar inte så mycket. Ska se hur mycket jobb det är att renovera.
En repsats kostar inte så mycket. Ska se hur mycket jobb det är att renovera.
MINI 1000 -68
testa att byta bara axeln först, ibland kan man klara sig med det
En ställbar handbrotsch är ypperlig, letade ett bra tag efter en billig på ebay/tradera men gav upp
Det "går" att använda ett honingsverktyg för bromsok…
En ställbar handbrotsch är ypperlig, letade ett bra tag efter en billig på ebay/tradera men gav upp

Det "går" att använda ett honingsverktyg för bromsok…

jag har en brotsch och kan hjälpa dig,
bor i halmstad
ring 0709-388555, niklas
bor i halmstad
ring 0709-388555, niklas
Ok, tack för svaren. Tyvärr så räcker det inte att bara byta axeln då det finns fina mängder med blästersand i lagren etc.
Ska fundera på saken Niklas, då jag bor i Sthlm.
Ska fundera på saken Niklas, då jag bor i Sthlm.
MINI 1000 -68
jag har bytte i mina jag köpt en rep sats och bytte själv jag köpt en honingsverktyg från biltema istället för att brotsha kosta bara 50:-
jag har en pdf dokument (på engelska) om hur man bytta busningar och lagar i sving arm men jag kunde inte ladda upp den om du skicka en pm kan jag maila den till dig
michael
jag har en pdf dokument (på engelska) om hur man bytta busningar och lagar i sving arm men jag kunde inte ladda upp den om du skicka en pm kan jag maila den till dig
michael
Senast redigerad av kez_19 den 19 februari 2009 kl. 11:50, redigerad totalt 1 gånger.
-----------------------------------------------------------------------------------------------
jag är en engelsman som bor i sverige och nu ska jag renovera mitt första mini
http://www.michaelkerry.co.uk
jag är en engelsman som bor i sverige och nu ska jag renovera mitt första mini
http://www.michaelkerry.co.uk
Skulle helst slippa kostnaden för att köpa en brotsch.
Jag har skickat ett pm till dig Michel. Intressant att se vad det står där.
-freden
Jag har skickat ett pm till dig Michel. Intressant att se vad det står där.
-freden
MINI 1000 -68