Problem med min bensinpump
Problem med min bensinpump
Hej
har problem med min bensinpump som stannar lite då o då.....
är inte glapp i några sladdar tror jag.. utan när den stannar så får man öppna bakluckan slå på den så kommer den igång igen.. vafan kan man göra åt detta ?
har problem med min bensinpump som stannar lite då o då.....
är inte glapp i några sladdar tror jag.. utan när den stannar så får man öppna bakluckan slå på den så kommer den igång igen.. vafan kan man göra åt detta ?
Magnusson skrev:Är det original SU pump på din bil?
Då räcker det att byta brytarspetsarna i pumpen!!!!
nej det är nog rejs grejjor i den.. det är inte jag som har satt den där...
men man beställde en ny från england med lite tryck i så den klarar av o ösa 98 oktan på min weber 45....
inte nog med det .. nu så får jag inte i 3 : ans växel längre.. känns som om där ligger nått i vägen.. kommer inte in i spåren om man säger så
- mini2fast4u
- Kontakt:
hmmmm
Hej på dej, förmodligen har du en red top / silvertop (FACET) bränslepump. Hade samma problem på min 1400cc några gånger, anledningen att den stannar är att pumpen får lite dålig smörjning! Pröva med lite 2-taktsolja i soppan så ska du se. Hjälper inte det så får du ta i sär pumpen och fila en rilla i kolven som löper inuti, detta gör att den får lite mer vätska imellum, funkar finfint. Angående din växellåda! Är det en rod change eller en remote change låda du har? Remote change har lixom en balk mellan låda o spak samt rod change har två tunnare paralella stag under. Är det en Remote change så är mitt tips att byta bussningar först där alla länkagen löper, är det en rod change kolla sprinten vid växellådan dår ena staget sitter fast om det glappar! Byt Olja!!!!! Dreven o synkringarna ger inte upp i första taget!!! om man nu inte våldar förstås! 

Austin Cooper S-64 970cc Group 2 regulations
Austin Cooper S -64 1071 Ex Rallycar
Austin Cooper SS-65 1275cc Historic Racecar
Morris Cooper -64 Ex. racecar 970cc group 2 regulations, full S-Spec
Racecar Castrol Cup 1430cc
Austin Pickup -69 1275cc
Austin Cooper S -64 1071 Ex Rallycar
Austin Cooper SS-65 1275cc Historic Racecar
Morris Cooper -64 Ex. racecar 970cc group 2 regulations, full S-Spec
Racecar Castrol Cup 1430cc
Austin Pickup -69 1275cc
-