vevhusvent för besiktning
vevhusvent för besiktning
Hur är enklast att dra vevhusventilationen ? har en -70:a ,med en 1100, finns i dag ingenting bara en rörkrök bak på kåpan. tänkte dra en slang därifrån till sidan på förgasarn och byta till en kåpa med pip och dra en därifrån till luftfiltret. krävs det någon backventil eller dyligt ? skall in och besikta snart , därav allt bök med ventilationen. tacksam för tips.
Re: vevhusvent för besiktning
köp biltema vevhusfilter.
Sök på Vevhusfilter
Universalfilter för ventilering av vevhus eller växellåda.
Sök på Vevhusfilter
Universalfilter för ventilering av vevhus eller växellåda.
Re: vevhusvent för besiktning
koppla vev-ventilationen till förgasaren e det enda rätta på en gat-bil.
blir bara massa majonäs i ventilkåpan annars
blir bara massa majonäs i ventilkåpan annars

Re: vevhusvent för besiktning
Menar du dra från ventilkåpan till förgasarn , i s f vart drar jag från lyftarkåpan? måste vara sluten vent.
Re: vevhusvent för besiktning
Sätt ett t-rör så blir det helt OK
Re: vevhusvent för besiktning
Tackar. 

- Snailspeed
- Inlägg: 321
- Blev medlem: 4 juli 2005 kl. 22:05
- Ort: Borås
Re: vevhusvent för besiktning
Jag har alltid dragit ventilationen till en flaska på 1 liter som jag satt fast på innerskärmen.
I coopern ser det ut så här.


I coopern ser det ut så här.


/Oscar Kärrqvist
BMC Mini 1000 -68
BMC Mini Cooper 998 -65
Citroën XM V6.24 Exclusive -93
Citroën XM V6.24 Exclusive -92
Citroën Xantia 2.0 16V VSX -94
Honda CB 125 TD -83 x2
BMC Mini 1000 -68
BMC Mini Cooper 998 -65
Citroën XM V6.24 Exclusive -93
Citroën XM V6.24 Exclusive -92
Citroën Xantia 2.0 16V VSX -94
Honda CB 125 TD -83 x2