Bilprovning
- blacksaabrules
Bilprovning
Idag så besiktade jag frugans mkII cooper. Var en mycket trevlig kille som testade och lät mej justera in co-halten själv. Så nu är bilen godkänd att köra med i 2 nya friska år! Joppiiiiii!!!!!!!!!!!
/ Erik
/ Erik
Re: Bilprovning
mhmm, det första surkartet sa till sin kollega när jag rullade in för några veckor sen var att engelsmännen aldrig kunde bygga bilar och sen när han bankat sönder halva bilen med sin hammare undrade vad clubman var för märklig bil - ska man nu ha en hundkoja så ska man ha en riktig. ...tänk - redan då förstod jag att han skulle underkänna mig
. Visserligen klandrar jag honom inte - 12.98 i co-värde
- men han hade inga som helst planer på att låta mig ställa in själv
.

^^ Men bilen din går som ett skott efter bänken? räkna varven du skruvar in och skruvar ut dem efter besiktningen och även lite sprit i?minijanne skrev:mhmm, det första surkartet sa till sin kollega när jag rullade in för några veckor sen var att engelsmännen aldrig kunde bygga bilar och sen när han bankat sönder halva bilen med sin hammare undrade vad clubman var för märklig bil - ska man nu ha en hundkoja så ska man ha en riktig. ...tänk - redan då förstod jag att han skulle underkänna mig. Visserligen klandrar jag honom inte - 12.98 i co-värde
.
Grattis! Alltid lika avis. Jag har själv aldrig fått genom en bil genom en besiktning utan en tvåa, och då har jag inte ens testat med en koja än.... =O) Än en gång, GRATTIS!blacksaabrules skrev:Idag så besiktade jag frugans mkII cooper. Var en mycket trevlig kille som testade och lät mej justera in co-halten själv. Så nu är bilen godkänd att köra med i 2 nya friska år! Joppiiiiii!!!!!!!!!!!
/ Erik
Morris Mini -70
Austin Mini Clubman -71
Trying is the first step towards failure...
Austin Mini Clubman -71
Trying is the first step towards failure...
Jag besiktigade min förra veckan, första bes. sen 20 år. Fick beröm för att allt var bytt och tipptopp, gissa om man blev besviken när han satte tvåa på glapp i bromsljus 

Ja den ja, den har co 2,nånting så den går nog igenom - i december 2010 när den ska besiktigasMen bilen din går som ett skott efter bänken? räkna varven du skruvar in och skruvar ut dem efter besiktningen och även lite sprit i?

Nä det var clubmannen som fick stopp - fin-åket

- Litenmentuff
ujuj hoppas man inte får samma besiktnings gubbe som dig minijanne när min nya mini ska in på besiktning den 31 juli iår.. den senaste bes gubben ställde ju till och med in co:n åt mig! 

V8:a a taste of heaven! vafan kör jag en mini för då? 

- blacksaabrules
Säg den lycka som varar.... På vägen hem idag så la bensinpumpen av! Suck, kojan fick åka snöre hem idag, fast den är likafullt godkänd
. Så måste jag klura ut vad som är fel på min egna koja också
.
Lite samma träsk som du MinMorris, två kojor och ingen som funkar, livet kan vara orättvist ibland
.
Jaja, en ny pump på Coopern så ska väl den hoppa igång och en rengöring av förgasaren på min racer så hoppas jag att det är full fart igen.
Glada kojahälsningar/ Erik

Lite samma träsk som du MinMorris, två kojor och ingen som funkar, livet kan vara orättvist ibland

Jaja, en ny pump på Coopern så ska väl den hoppa igång och en rengöring av förgasaren på min racer så hoppas jag att det är full fart igen.
Glada kojahälsningar/ Erik
- countryman
12,98! Visste inte ens att skalan går så långt. Det måste vara någon sorts rekord. Någon högre?minijanne skrev:mhmm, det första surkartet sa till sin kollega när jag rullade in för några veckor sen var att engelsmännen aldrig kunde bygga bilar och sen när han bankat sönder halva bilen med sin hammare undrade vad clubman var för märklig bil - ska man nu ha en hundkoja så ska man ha en riktig. ...tänk - redan då förstod jag att han skulle underkänna mig. Visserligen klandrar jag honom inte - 12.98 i co-värde
.
Ole
Allt kan repareras!
jag hade så högt att de inte kunde säga exakt vad det var för deras slutar vid 15 i co (hade lite ont om tid för att hinna till gotland så det fick bli tvåa på ljusinställning och co). men jag brukar ställa den på runt 6 i co även om man inte ska stirra sig blind på co-halten, men det är en bra utgångspunkt, så får man skruva ner lite inför besiktning eller fylla tanken med etanol och skutta dit.
/marcus
/marcus
austin mini -75
1275 GT BANBIL -73
austin mini 1000 pickup -69
1275 GT BANBIL -73
countryman skrev:12,98! Visste inte ens att skalan går så långt. Det måste vara någon sorts rekord. Någon högre?minijanne skrev:mhmm, det första surkartet sa till sin kollega när jag rullade in för några veckor sen var att engelsmännen aldrig kunde bygga bilar och sen när han bankat sönder halva bilen med sin hammare undrade vad clubman var för märklig bil - ska man nu ha en hundkoja så ska man ha en riktig. ...tänk - redan då förstod jag att han skulle underkänna mig. Visserligen klandrar jag honom inte - 12.98 i co-värde
.
Ole
Nä, och han var noga med att påpeka att han bara kunde skriva in 9.99 - så han skrev det

just det så var det nog att det bara kunde skriva i 9.99 men jag hade något på ca 15 i CO
austin mini -75
1275 GT BANBIL -73
1275 GT BANBIL -73
Skönt - då är jag inte värst.
Låter intressant! Ska bli kul och se vad som händer med min 31/7.
Förra gången fick jag ställa ner CO-halten när de mätte. Ska ta med en passande mejsel i år igen
Förra gången fick jag ställa ner CO-halten när de mätte. Ska ta med en passande mejsel i år igen