Bilprovning

Prata om vad du vill
Användarens profilbild
blacksaabrules

Bilprovning

Inlägg av blacksaabrules »

Idag så besiktade jag frugans mkII cooper. Var en mycket trevlig kille som testade och lät mej justera in co-halten själv. Så nu är bilen godkänd att köra med i 2 nya friska år! Joppiiiiii!!!!!!!!!!!

/ Erik
Användarens profilbild
minijanne
Administratör

Re: Bilprovning

Inlägg av minijanne »

mhmm, det första surkartet sa till sin kollega när jag rullade in för några veckor sen var att engelsmännen aldrig kunde bygga bilar och sen när han bankat sönder halva bilen med sin hammare undrade vad clubman var för märklig bil - ska man nu ha en hundkoja så ska man ha en riktig. ...tänk - redan då förstod jag att han skulle underkänna mig :mrgreen: . Visserligen klandrar jag honom inte - 12.98 i co-värde :roll: - men han hade inga som helst planer på att låta mig ställa in själv :evil:.
Användarens profilbild
MinMorris

Inlägg av MinMorris »

minijanne skrev:mhmm, det första surkartet sa till sin kollega när jag rullade in för några veckor sen var att engelsmännen aldrig kunde bygga bilar och sen när han bankat sönder halva bilen med sin hammare undrade vad clubman var för märklig bil - ska man nu ha en hundkoja så ska man ha en riktig. ...tänk - redan då förstod jag att han skulle underkänna mig :mrgreen: . Visserligen klandrar jag honom inte - 12.98 i co-värde :roll: - men han hade inga som helst planer på att låta mig ställa in själv :evil:.
^^ Men bilen din går som ett skott efter bänken? räkna varven du skruvar in och skruvar ut dem efter besiktningen och även lite sprit i?
blacksaabrules skrev:Idag så besiktade jag frugans mkII cooper. Var en mycket trevlig kille som testade och lät mej justera in co-halten själv. Så nu är bilen godkänd att köra med i 2 nya friska år! Joppiiiiii!!!!!!!!!!!

/ Erik
Grattis! Alltid lika avis. Jag har själv aldrig fått genom en bil genom en besiktning utan en tvåa, och då har jag inte ens testat med en koja än.... =O) Än en gång, GRATTIS!
Morris Mini -70
Austin Mini Clubman -71
Trying is the first step towards failure...
klage

Inlägg av klage »

Jag besiktigade min förra veckan, första bes. sen 20 år. Fick beröm för att allt var bytt och tipptopp, gissa om man blev besviken när han satte tvåa på glapp i bromsljus :cry:
Användarens profilbild
minijanne
Administratör

Inlägg av minijanne »

Men bilen din går som ett skott efter bänken? räkna varven du skruvar in och skruvar ut dem efter besiktningen och även lite sprit i?
Ja den ja, den har co 2,nånting så den går nog igenom - i december 2010 när den ska besiktigas :wink:

Nä det var clubmannen som fick stopp - fin-åket :cry: Ja ja, jag ska in och få det fixat i morgon, ska se om jag låter dom göra bromsarna också.
Användarens profilbild
Litenmentuff

Inlägg av Litenmentuff »

ujuj hoppas man inte får samma besiktnings gubbe som dig minijanne när min nya mini ska in på besiktning den 31 juli iår.. den senaste bes gubben ställde ju till och med in co:n åt mig! :shock:
V8:a a taste of heaven! vafan kör jag en mini för då? :)
Användarens profilbild
blacksaabrules

Inlägg av blacksaabrules »

Säg den lycka som varar.... På vägen hem idag så la bensinpumpen av! Suck, kojan fick åka snöre hem idag, fast den är likafullt godkänd :D . Så måste jag klura ut vad som är fel på min egna koja också :cry: .
Lite samma träsk som du MinMorris, två kojor och ingen som funkar, livet kan vara orättvist ibland :evil: .
Jaja, en ny pump på Coopern så ska väl den hoppa igång och en rengöring av förgasaren på min racer så hoppas jag att det är full fart igen.

Glada kojahälsningar/ Erik
Användarens profilbild
countryman

Inlägg av countryman »

minijanne skrev:mhmm, det första surkartet sa till sin kollega när jag rullade in för några veckor sen var att engelsmännen aldrig kunde bygga bilar och sen när han bankat sönder halva bilen med sin hammare undrade vad clubman var för märklig bil - ska man nu ha en hundkoja så ska man ha en riktig. ...tänk - redan då förstod jag att han skulle underkänna mig :mrgreen: . Visserligen klandrar jag honom inte - 12.98 i co-värde :roll: - men han hade inga som helst planer på att låta mig ställa in själv :evil:.
12,98! Visste inte ens att skalan går så långt. Det måste vara någon sorts rekord. Någon högre?
Ole
Allt kan repareras!
Användarens profilbild
bulten08
Kontakt:

Inlägg av bulten08 »

jag hade så högt att de inte kunde säga exakt vad det var för deras slutar vid 15 i co (hade lite ont om tid för att hinna till gotland så det fick bli tvåa på ljusinställning och co). men jag brukar ställa den på runt 6 i co även om man inte ska stirra sig blind på co-halten, men det är en bra utgångspunkt, så får man skruva ner lite inför besiktning eller fylla tanken med etanol och skutta dit.
/marcus
austin mini -75
1275 GT BANBIL -73
austin mini 1000 pickup -69
Användarens profilbild
minijanne
Administratör

Inlägg av minijanne »

countryman skrev:
12,98! Visste inte ens att skalan går så långt. Det måste vara någon sorts rekord. Någon högre?
Ole

Nä, och han var noga med att påpeka att han bara kunde skriva in 9.99 - så han skrev det 8)
Användarens profilbild
bulten08
Kontakt:

Inlägg av bulten08 »

just det så var det nog att det bara kunde skriva i 9.99 men jag hade något på ca 15 i CO
austin mini -75
1275 GT BANBIL -73
austin mini 1000 pickup -69
Användarens profilbild
minijanne
Administratör

Inlägg av minijanne »

Skönt - då är jag inte värst.
Användarens profilbild
crippa75

Inlägg av crippa75 »

Låter intressant! Ska bli kul och se vad som händer med min 31/7.
Förra gången fick jag ställa ner CO-halten när de mätte. Ska ta med en passande mejsel i år igen :roll:
Skriv svar