Garageplatser?

Prata om vad du vill
Användarens profilbild
MinMorris

Garageplatser?

Inlägg av MinMorris »

Jag undrar hur många bilar det är ok att äga egentligen? En kille på mitt förra jobb var uppe i 9 st och han hann köpa en till innan jag slutade, alltså 10 st! :shock:
Jag har just nu två st och jag tycker nästan det är lite mycket, massor av arbete och tar upp en massa ledig tid (men visst är det roligt).
Strax börjar jag min flytt till England och jag funderar starkt på att köpa en koja till när man ändå är i drömlandet=o) med en timmes bilfärd från mini spares. Och självklart vill jag ju ta med mig denna hem när det nu än blir att man åker hem. Hur löser man det med garagplatser när man börjar komma upp i massa bilar? Garageplatser kostar ju en del (tycker jag), 500 i månaden för en bil. Och förmodligen får man ju inte garageplats precis bredvid lägenheten utan får köra runt hela stan för att komma till en av bilarna.
Hur har ni löst detta? Är det husköp med dubbelgarage som är ett måste?
Morris Mini -70
Austin Mini Clubman -71
Trying is the first step towards failure...
John Doe
Inaktivt konto

Re: Garageplatser?

Inlägg av John Doe »

Hur många bilar du får äga det vettefan ^^
Själv så löser jag min vinterförvaring hos svärmor som äger bondgård och min koja kommer få husera i fårhuset där med sambons morbrors sommarbil och sambons mormors gamla merca!

Men vi hyr just nu en radhuslägenhet och då ingår garageplats också *hehe*
Och jag förstår din tanke, jag är själv sugen på att införskaffa mera kojor! Dock behövs det ju kapital till det så... *Hehe*
Användarens profilbild
Hylsan
Administratör

Re: Garageplatser?

Inlägg av Hylsan »

ja du...har själv just nu...3 honda civic's o 2 hundkojor.
Två utomhusplatser vid våran lägenhet, samt ett stort garage ute på landet (10min från hässleholm).
Betalar relativt dyrt för det garaget dock, 500pix men jag får in 4 bilar om jag måste så jag kanske inte ska klaga. Dock är det ingen värme på vintern så det blir byggfläkt om man ska jobba på vintern.
Har för övrigt ledigt brevid mig ifall nån önskar plats. Kan säkert hyras billigare om ni bara ska förvara bilen där.

Det lutar dock snart åt hus o garage men det är inget som byggs på en dag så.....

/Hylsan
Tomas Hylander - *admin*
Leyland Mini1000 '78 - "Blåmesen"
Mini -72 - "The Phantom"
Skriv svar