Har till och från haft problem med att den börjat bluddra och tappat orken helt. går väl på tomgång ungefär som något.
Jag har då stannat till och rört förgasargolven upp och ner några gånger, inbillat mig att det har gjort att den ordnat sig. För sedan har det gått att köra riktigt bra i ytterligare 4 mil ungefär. NU idag så la den hav helt, strejkat totalt. Förstår inte vad det kan vara. Tändspolen kanske?
Den reagerar inte på startgas, jag öppnade flottörhuset, där finns bensin...
Kondensator, fördelarlock rotor, tändstift och kablar är bytta för ett par hundra mil sedan.
Vad vad vad kan göra så att den beter sig på detta sätt?
Problem med motorgång!
Problem med motorgång!
Austin Mini 1300 16v TURBO -75
Matra Bagheera Röd - m560 -73
Matra Bagheera Svart - m550 -74
Och många fler...
Och många fler...
Re: Problem med motorgång!
Låter preciiis som polaren Mattes koja - bluddrade och hade sig - vi kollade allt (gnista, bensin, osv) men kom fan inte på vad det var - lite felsökning och trial-error gav vid hand att det var Tänsdpolen hade lagt av. Ny spole= fungerande bil. Så enkelt var det. Värt att testa - kostar inte många kronor.
Ja det var ju det jag funderade på... mätte med multimetern på den när den stod på avstängd vs. tomgång (så mycket den orkade).
Visade så här på tomgång och det är väl inte riktigt som det ska vara:

Visade så här på tomgång och det är väl inte riktigt som det ska vara:

Och många fler...
Och många fler...
-
en tysk (bosch) tändspole på en engelsk bil. inte konsigt att kojan stöter den ifrån sig 

Fjädring???
det ska man ha i sängen inte i bilen.
+ att chevrolet är ett koreansk bilmärke.
det ska man ha i sängen inte i bilen.
+ att chevrolet är ett koreansk bilmärke.
Haha, ja på tal om det, ska det sitta någon speciell spole, räcker väl med en vanlig standard?
Och många fler...
Och många fler...
Detta är jättekonstigt!? nu när jag kom hem och skulle testa bilen igen (har bytt tillbaka till gamla brytarspetsar, fram och tillbaka, spole och klämt och skruvat på det mesta.) så startar den direkt och den går som en klocka?
har vart ute å kört en massor nu och den gnäller inte alls? Förstår inte vad som gjort att den inte gått innan?
har vart ute å kört en massor nu och den gnäller inte alls? Förstår inte vad som gjort att den inte gått innan?

Och många fler...
Och många fler...