Bortmontering av främre gummi cone.
Bortmontering av främre gummi cone.
Tjena, är det någon som lyckats få bort främregummi cone i framvagnen? är lite nyfiken på hur man skall gå til väga.
Har inte gjort det, men kan kolla på min framvagn som är löst om du vill 

Re: Bortmontering av främre gummi cone.
Vorre tacksamt så jag kan komma iväg på träffen.Kirill skrev:Har inte gjort det, men kan kolla på min framvagn som är löst om du vill
Absolut ^^ Kan svänga förbi ramen min idag...
Edit: Vafan jag kollar i min verkstadspärm och scannar in ett åt dig ikväll istället
Edit: Vafan jag kollar i min verkstadspärm och scannar in ett åt dig ikväll istället

först så får lossa åtminstone övre spindelleden/kulled och stötdämparen och sedan ta gummikonkompessorn och komprimera konen och sedan ta bort genomslagsgummit till svingarmen och sedan ska det bara vara att lirka ut konen och trumpeten om det inte går så får man lossa hela svingarmen och ta ut allting komplett.
lycka till /Marcus
lycka till /Marcus
austin mini -75
1275 GT BANBIL -73
austin mini 1000 pickup -69
1275 GT BANBIL -73
austin mini 1000 pickup -69
tack för tipset, "komprimera konen" vart arg och såga sönder den med vrålapan eftersom gängerna till konen gick söndernär jag använde gummikonkompessorn. Jag skall testa och skruva ner allt; annars får jag väll ta sönder nått annatbulten08 skrev:först så får lossa åtminstone övre spindelleden/kulled och stötdämparen och sedan ta gummikonkompessorn och komprimera konen och sedan ta bort genomslagsgummit till svingarmen och sedan ska det bara vara att lirka ut konen och trumpeten om det inte går så får man lossa hela svingarmen och ta ut allting komplett.
lycka till /Marcus

jo det vorre nice så vet jag lite mera exakt vad jag skall gå på. Det är ju inte alltid lätt när man är dumKirill skrev:Absolut ^^ Kan svänga förbi ramen min idag...

om ni fick fram nån beskrivning kan ni gärna få maila den till mig med, jävla hundkoja att jävlas
Betty Boop
Man behöver inte komprimera fjädern.Lossa övre spindelleden och tag bort inre axeln.Skall sedan gå att brytat loss övre bärarmen.
Tulka
Tulka