Är det någon som vet om man kan göra om fönstren bak på en 76:a till öppningsbara på enkelt vis? Om någon har gjort det så hojta till.. vore kul att höra om det funkat bra och vad man bör tänka på.
Glöm inte att du behöver gummilisten också!
Köper du på någon skrot så är det enkelt att få med allt på en gång, inklusive gångjärn och skruv. Det passar från årsmodell 1970 - 2000.
Kirill skrev:Drutten tar och hör med: FALKENBERG, Walters Bildelslager AB, 0346-71 45 80 med lagernr: L503661...
Det är en koja från -69
//Kirill
Jag tror faktiskt inte att mkII-rutor passar på mkIII och nyare! Om det är en mkII som står i Falkenberg alltså, kanske finns -69:or som är mkIII.
Jag har provat.
Samma dag som jag fick kojan som jag reparerat hela sommaren genom besiktningen så var det en vänlig själ som slog in min bakre öppningsbara sidoruta och snodde en väska med svettiga träningskläder. Kräsen var han, för han lämnade mitt 700-kronors badmintonrack som låg bredvid väskan...
Sen köpte jag glaset från en mkII öppningsbar ruta men det passade inte i ramen från min mkIV (samma som mkIII). Det var för litet om jag minns rätt. Så hela rutan är antagligen fel.
Traveller 850 -65
850 De Luxe -67 (I smådelar, blir nog aldrig original igen)
Nimbus C -56
DKW NZ 625 -39
Mk I och Mk II (= tom -69) passar inte. Om karossen finns kvar så ser du detta enklast genom att dörrarna har utanpåliggande gångjärn och skjutrutor.
Mk III och framåt (= från -70 och framåt) passar. Om karossen finns kvar så ser du att dörrgångjärnen är infällda och att den har "vevrutor". Sidorutorna till dessa är något högre än till Mk I-II.