Jag har sedan barnsben haft en liten dröm om att bygga mig en mini utan lister och med härligt runda former, som den ju naturligt får när man tar bort dropplister och sånt.
Man kan tycka det är synd och skam att ha ihjäl en fullt fungerande bil på detta sätt, men det väljer jag alltså i detta fall att bortse ifrån. Nästa mini jag gör i ordning skall vara strikt original, om det kan vara till någon tröst för de allt talrikare originalälskare därute.
Tillbaka till projektet:
Köpte bilen av en bilmek i Växjö som i sin tur hade köpt den av någon miniälskar i Stockholmstrakten, kanske någon här på forumet? Bilen var väl varken bättre eller sämre än vad jag hade förväntad mig men det fanns några små ljuspunkter i form av tidigare utförda rostlagningar som skulle kunna få lov att leva kvar.
Jag har flera delmål i detta projekt och i detta fall koncentrerar jag mig bara på karossen, motor och sån får komma sen.
1. Rostlagning
2. Borttagning av lister, bensinpåfyllning och annat som sticker ut3. Montering av "kjolar" spoilers mm
4. Lack
Således kommer ni här att kunna följa arbetet till en viss del.
Skulle någon, mot förmodan tycka att det är så pass intressant att ni vill slösa ännu mer tid och energi på detta, så kan ni följa min blogg, men då får ni också stå ut med andra ointressanta detaljer från mitt liv som inte har med mini att göra. http://www.dyhrs.se/blogg/

Nyss hemkommen från BB, av en ren händelse så råkade faktisk min hundbur stå bredvid just vid detta tillfälle, två hundkojor på samma gång.

Motorn, inredningen, framvagn, bakvagn och annat har plockats bort och lagts undan i väntan på att karossen skall bli klar

Jag har tillverkat en snurra/vagga så jag kan få bilen i rätt höjd när jag svetsar, man börjar ju bli till åldern kommen.