försäkrade bilskal
försäkrade bilskal
Tjena
Tänkte bara höra med er andra som har renoveringar hemma som mer eller mindre är helt nedplockade bilar.
Hur har ni dessa försäkrade? Behövs det, eller räcker det med att betala reg-avgiften??
/Tomas
Tänkte bara höra med er andra som har renoveringar hemma som mer eller mindre är helt nedplockade bilar.
Hur har ni dessa försäkrade? Behövs det, eller räcker det med att betala reg-avgiften??
/Tomas
Tomas Hylander - *admin*
Leyland Mini1000 '78 - "Blåmesen"
Mini -72 - "The Phantom"
Mini -72 - "The Phantom"
Re: försäkrade bilskal
Om bilen har varit helförsäkrad innan så kan du teckna avställningsförsäkring. Annars finns det renoveringsförsäkringar - en bil ingår inte i lösöresförsäkringen i hemsförsäkringen och måste försäkras separat även om den är under renovering annars är du rökt om den (eller delarna
blir stulna eller brinner upp. Men det är ju inget du måste ha - om du bara ställer av den så får du ha den oförsäkrad om du vill och betalar då bara reghållningsavgiften.

Min bil har jag tecknat en avställningsförsäkring på som är likvärdig en heltäckande försäkring 
Detta ser jag som ett absolut måste OM något mot förmodan skulle hända bilen eller delarna *hehe*

Detta ser jag som ett absolut måste OM något mot förmodan skulle hända bilen eller delarna *hehe*
ok, ungefär som jag har då. 300pix om året på trygghansa...knappt värt besväret att byta.
Tomas Hylander - *admin*
Mini -72 - "The Phantom"
Mini -72 - "The Phantom"
När jag skrev "måste" menade jag måste som att man måste ha en trafikförsäkring. Den är inte optional.Pontus Öhman skrev:Detta ser jag som ett absolut måste OM något mot förmodan skulle hända bilen eller delarna *hehe*
har avställningsförsäkring för 100kr/året.
var då? om jag får fråga 

Tomas Hylander - *admin*
Mini -72 - "The Phantom"
Mini -72 - "The Phantom"
Länsförsäkringar, Folksam, You name itHylsan skrev:var då? om jag får fråga

28:- / månad hos Folksam i Stockholm. Det är nog billigare i ödemarken
Janne - funkar om man bara haft trafikförs oxå!

Janne - funkar om man bara haft trafikförs oxå!
MKIII ´70
VTEC 1600 i fel bil
M-B c200 k
VTEC 1600 i fel bil
M-B c200 k
Man kan inte teckna en avställningsförsäkring (aka. garageförsäkring) direkt utan man måste ha ett vanligt försäkringsavtal först som man sen, när man ställer av bilen omvandlar till en avställningsförsäkring.
har avställningsförsäkring men får endå betala 300 pix om året (blir ju iofs 25kr månaden men inte 100kr om året som MinMorris skrev)
Tomas Hylander - *admin*
Mini -72 - "The Phantom"
Mini -72 - "The Phantom"
länsförsäkringar kronoberg. kommer inte ihåg vilken försäkring jag hade innan dock.