Hejsan , någon som vet hur man identifierar en org minilite 10" fälg från 60talet fanns den både i magnesium & aluminium? & hur ser man skillnad utan att prova & elda på den
Är det något gjutet i godset på fälgen , vikt etc. // peter
dodge polara cab 1964 426 max wedge
Plymouth AAR cuda 1970. 340 six pack objekt
saknar hundkoja just nu
Jo,det där är en Minilite från slutet på 60 eller 70talet. Bulthålen är större än Revolution. Har lite dåligt rykte idag då många i England i oförstånd använt dom till vardags. Magnesium är ju känsligt för fukt och salt. Tror din är 5,5" eller 6" bred.
Kul! om det stämmer, dom är i alla fall riktigt fräna med den breda kanten !
jag ska kolla bredden & glasblästra i bak & se om jag får fram något part nr , fälgarna är lackade i silver & svart just nu. jag återkommer// peter
dodge polara cab 1964 426 max wedge
Plymouth AAR cuda 1970. 340 six pack objekt
saknar hundkoja just nu
Det står G8 456 eller O8 456 på samma ställe som dina + att det står SBL under partnr samt lite längre ner made in england med liten text,
ska som sagt glasblästra i morgon så man ser tydligt vad det står.
dodge polara cab 1964 426 max wedge
Plymouth AAR cuda 1970. 340 six pack objekt
saknar hundkoja just nu
Är säker på att din fälg är magnesium. Så säker man kan vara efter +40 år och 50 fälgar. Har till och med försökt sätta eld på en av misstag. Bestämde mig för att kapa ner en skadad fälg med vinkelslip för att använda som slangvinda. Slippulvret runt mina fötter exploderade. Fattade inte vad som hände så jag kapade lite till. Samma explosion runt benen. Som fotoblixtar i gamla västernfilmer,men då brukar dom ha ett skynke som skydd.
Om du vill pröva så kan du skrapa loss lite material och lägga på ett pappersark. Tänd pappret i kanten öch låt det brinna in mot pulvret. Blir som tomtebloss.
Tulka
Senast redigerad av Tulka den 2 november 2010 kl. 11:28, redigerad totalt 1 gånger.