Great exchange rate between SEK and GBP
- silverbullet 96
Great exchange rate between SEK and GBP
Thought id give everyone the heads up on the super exchange rate form SEK to Pounds at the moment - if anyone was thinking of ordering parts form the UK!
Re: Great exchange rate between SEK and GBP
ja den är helt ok, samma med dollarn;)
skit också...har ju inte hunnit skriva min inköpslista än 

Tomas Hylander - *admin*
Leyland Mini1000 '78 - "Blåmesen"
Mini -72 - "The Phantom"
Mini -72 - "The Phantom"
För mig är det skit för min lön är inte värt ett jota längre =/... får väl hålla i pengarna tills (om) pundet går upp igen.
mm...igår var den nere i 10 o nu har den gått upp igen till över 11 så du behöver nog inte oroa dig MinMorris 
blev allri färdig att beställa igår så jag får stå mitt kast o punga upp den extra kronan / pund

blev allri färdig att beställa igår så jag får stå mitt kast o punga upp den extra kronan / pund

Tomas Hylander - *admin*
Mini -72 - "The Phantom"
Mini -72 - "The Phantom"
Crash-course in foreign exchange
Den lär ju knappast rassla upp till 14 spänn i första taget. Sen är det ju så här: när du lägger ordern så tar det i regel tre-fyra dar innan den är verifierad, sen ska den plockas, först efter det fakturerar dom (det är då ditt kort debiteras) - efter det så ska banken ha sitt (det är ju inte gratis att växla) - den växlingskurs som du får är oftast en rullande tredagars-kurs (snitt-kursen över tre dagar) - så att sitta och göra valutaarbitrage på minisparesbeställningar är döfött - man ska vara glad om man hamnar under 11.50 (vilket den oftast gör i dessa tider).
Dessutom finns det olika valutakkurser hela tiden: En som handlas hela tiden mellan banker och stater, en daglig fixing som staten gör och som används för att räkna valutaförändringar över tid - vi vanliga änniskor kommer aldrig i närheten av dessa kurser men det är dessa som flashas ut i media hela tiden. Sen har vi bakernas växlingskurser och Forex och liknande och så kortutställarnas (VISA, MasterCard mfl) - och dom betalar vi + eventuella avgifter.
Pund-historia: http://www.valuta.se/currency/showgraph.aspx?valutaid=436469
Dessutom finns det olika valutakkurser hela tiden: En som handlas hela tiden mellan banker och stater, en daglig fixing som staten gör och som används för att räkna valutaförändringar över tid - vi vanliga änniskor kommer aldrig i närheten av dessa kurser men det är dessa som flashas ut i media hela tiden. Sen har vi bakernas växlingskurser och Forex och liknande och så kortutställarnas (VISA, MasterCard mfl) - och dom betalar vi + eventuella avgifter.
Pund-historia: http://www.valuta.se/currency/showgraph.aspx?valutaid=436469
Så länge du inte envisas med att skicka hem pengarna och göra av med dom i Sverige så spelar det ingen roll för dej - GB har ju inte dirkt galopperande inflation (även om den är något högre än i Sverige).MinMorris skrev:För mig är det skit för min lön är inte värt ett jota längre =/... får väl hålla i pengarna tills (om) pundet går upp igen.
glädje-dödare-Janne

Tomas Hylander - *admin*
Mini -72 - "The Phantom"
Mini -72 - "The Phantom"
- silverbullet 96
All i know is i ordered some parts whioch came to 185 pounds which equalled 1973 SEK, so was a great rate then!
That IS a great rate! Jag menade bara att det inte går att planera sånt.
ja, jag vet ju inte vad min svenska bank har för växlingskurs, men använder mitt svenska kort ibland, speciellt när pundet är riktigt lågt, kan ju göra en del under 6 månader. men sant, jag är inte orolig =O) vi får bara passa på att shoppa loss!