Jag köpte [minispares:38394](samma dämpare men andra hi-los) och hittils är jag väldigt nöjd, dock så sitter de inte monterade på bilen än Men nu ett år efter inköp ska jag till slut montera dem.
Det som är bra med dessa AGX är att de är väldigt flexibla, passar både för lowered och standard height. (om man jämför fully open och closed värdena bland de olika stötdämparna)
heemini skrev:Jag hade dessa på min förra bil. Var mycket nöjd. Riktigt bra självjusterande dämpare för gatbruk. Kommer troligen montera samma på den jag har nu. http://www.minisport.com/mini-spare-par ... SKIT8.html
satt och funderade på varför ska man egentligen ha justerbara dämpare för
verktyget är värt varenda krona brukar gå hyfsat smärtfritt när man tar i isär sakerna men sen när den ska ihop med nya fräscha är det nästan tveksamt om det går. när jag skulle montera hilos så pajade gängan på ena gummikonen fram och det slutade med att jag fick lossa bärarmen och kapa sönder trumpeten men det var delvis för att gummit satt fast i trumpeten och jag vart tvungen att byta gummikonen också.
/Marcus
austin mini -75
1275 GT BANBIL -73
austin mini 1000 pickup -69
Som Marcus säger så är verktyget ett "måste". Men kolla om du inte kan låna ett av någon här på forumet. Du ska med 99% säkerhet ha millimetergängat verktyg! Här är en länk till monteringsanvisning med bilder: http://www.theminiforum.co.uk/forums/in ... opic=10239
Ang. stötdämparna så tänkte jag precis som du - är det värt 1500:- extra att ha justerbara dämpare när man ändå inte tävlar? Självjusterande dämpare och bra inställda Hi-los funkar för både lugn och aggressiv körning på gata. Och 1500:- kan man alltid ha nytta av, eller hur?
heemini skrev:Som Marcus säger så är verktyget ett "måste". Men kolla om du inte kan låna ett av någon här på forumet. Du ska med 99% säkerhet ha millimetergängat verktyg! Här är en länk till monteringsanvisning med bilder: http://www.theminiforum.co.uk/forums/in ... opic=10239
Ang. stötdämparna så tänkte jag precis som du - är det värt 1500:- extra att ha justerbara dämpare när man ändå inte tävlar? Självjusterande dämpare och bra inställda Hi-los funkar för både lugn och aggressiv körning på gata. Och 1500:- kan man alltid ha nytta av, eller hur?
There seems to be a mistake with the items descriptions (but check with minispares). The more expensive ones are for latter cars and have a built in spacer; this only really applies if you are using the standard alloy trumpets. As you are using HILOS you will be happy to hear the cheaper ones are what you need!
Om du menar "bump-stops" så är det lätt. Har dock för mig att de sitter med en stjärnskruv som ju kan vara rostig
Men när du ändå är där och rotar så ska du så klart byta så mycket av slitagegrejorna som möjligt.
heemini skrev:Om du menar "bump-stops" så är det lätt. Har dock för mig att de sitter med en stjärnskruv som ju kan vara rostig
Men när du ändå är där och rotar så ska du så klart byta så mycket av slitagegrejorna som möjligt.
Aahaa.....trodde du menade de små gummina som går mot övre bärarmen.....
De stora gummina komprimeras ju med verktyget så det borde gå att lirka ut dem. Jag har aldrig gjort det själv så kan tyvärr inte säga om det är lätt eller inte.... Men det finns det säkert andra som kan