Fråga om priser!
Fråga om priser!
hej alla jag har fått en förfrågan om jag vill sälja papprena på min hundkoja den e en austin mini 1968
e lite fundersam vad är sånna papper värda
mvh
e lite fundersam vad är sånna papper värda
mvh
Lev livet innan livet lever fan med dig
Re: fråga om priser på papper
Det är ju lite "hysch hysch" gällande detta då det i Sverige är olagligt att sälja papper och skyltar på bilar på detta sätt...
Så inget vi direkt uppmanar medlemmar att göra om du förstår.
Men det är så utbrett i vårt samhälle och speciellt inom hojbyggarbranschen är detta hett.
Är bilen i fråga som papprena gäller med i registret, har skyltar och giltiga regpapper? Och vad ska du göra med bilen efteråt? Bygga släpvagn eller busbygge?
Anledningen är att om du ska bygga släpvagn eller busbygge och typa om den, så måste du ha "bevis" på vad du byggt bilen av. Och då är det inte så snyggt att du visar bilder på en bil som idag sitter på en annan.
Var ju någon medlem här inne som berättade om en incident hos bilprovningen, två likadana bilar som var identiska var inne samtidigt och skulle besiktiga bilarna. Vem som var original eller inte gick aldrig att urskilja tydligen....
Så pris, upp till dig själv! Men tänk efter noga vad du ska göra med delarna efteråt... Tänk även på att du måste göra ett ägarbyte i samma veva så att personen som köper papprena blir ägare.
Så inget vi direkt uppmanar medlemmar att göra om du förstår.

Är bilen i fråga som papprena gäller med i registret, har skyltar och giltiga regpapper? Och vad ska du göra med bilen efteråt? Bygga släpvagn eller busbygge?
Anledningen är att om du ska bygga släpvagn eller busbygge och typa om den, så måste du ha "bevis" på vad du byggt bilen av. Och då är det inte så snyggt att du visar bilder på en bil som idag sitter på en annan.

Var ju någon medlem här inne som berättade om en incident hos bilprovningen, två likadana bilar som var identiska var inne samtidigt och skulle besiktiga bilarna. Vem som var original eller inte gick aldrig att urskilja tydligen....
Så pris, upp till dig själv! Men tänk efter noga vad du ska göra med delarna efteråt... Tänk även på att du måste göra ett ägarbyte i samma veva så att personen som köper papprena blir ägare.
hej jodå papprena o allt står på mig har nummer plåtar mm så det e inga kostigheter med identiteten funderar på o lägga ner mitt projekt har inte tid som det ser ut just nu där av
Då är det väl bättre att sälja den kompletta bilen? Annars står du ju med en bil utan papper..... 

MKIII ´70
VTEC 1600 i fel bil
M-B c200 k
VTEC 1600 i fel bil
M-B c200 k
ja det var bara det jag undrade vad papper från 1968 var värt
- EXCEL,PATRIK.
hej.
Jag vet att man inte får göra detta, sälja papper. Men bil (hel eller i delar) med papper bör vara värt från 5 papp och uppåt. Nornalt så är äldre bilar-Mc värt mer än nyare pga friare regler på tex blinkers, hastighetsmätare vevhusvent osv.
Hoppas att svaret är "lagom" rakt.
Men mitt råd är, sälj inte du kommer att ångra dig om du säljer. Renovera klart och njut av att kunna köra runt i en bil som du själv har fixat och vet nästan allt om.
Hälsningar
Patrik.
Jag vet att man inte får göra detta, sälja papper. Men bil (hel eller i delar) med papper bör vara värt från 5 papp och uppåt. Nornalt så är äldre bilar-Mc värt mer än nyare pga friare regler på tex blinkers, hastighetsmätare vevhusvent osv.
Hoppas att svaret är "lagom" rakt.
Men mitt råd är, sälj inte du kommer att ångra dig om du säljer. Renovera klart och njut av att kunna köra runt i en bil som du själv har fixat och vet nästan allt om.
Hälsningar
Patrik.
Husets leklåda består av.
MINI 1275GT 1975, Midas Gold 1987, Lotus Excel SE 1987, Triumph Tiger T110 1954. Frugans Morris Minor serie 2 1954.
MINI 1275GT 1975, Midas Gold 1987, Lotus Excel SE 1987, Triumph Tiger T110 1954. Frugans Morris Minor serie 2 1954.
ok tack för era svar självklart vill jag ju inte göra nått olagligt eller bryta mot lagen det var bara en fundering jag hadde och i bland kan funderingar blir lite tokiga skratt nä jag kommer inte sälja utan har kvar den .-)
tack för hjälpen
mvh
tack för hjälpen
mvh
Någon som e sugen på en Austin Mini Clubman 1972?
Det saknas typ allt på bilen. Däck, fälg, inredning, motor, kaross, osv...

Det saknas typ allt på bilen. Däck, fälg, inredning, motor, kaross, osv...

Re: Fråga om priser!
Vi har fått rapporter på att denna tråd innehåller olämpligheter!
Därför har jag editerat topicen, och kommer låser denna tills jag kommer hem och kan se över innehållet bättre!
/Kirill
Därför har jag editerat topicen, och kommer låser denna tills jag kommer hem och kan se över innehållet bättre!
/Kirill