yttre drivknut
yttre drivknut
Hur får man bort yttre drivknut från drivaxeln? Sitter väl fast med ett sorts clips? Ska man bända på nåt vis eller ta till någon typ av våld?
Denna dagen - ett liv (fabror Melker)
Re: yttre drivknut
Våld!
Ta bort damasken sen sätter du fast drivaxeln i ett skruvstäd och knackar lite lätt utåt på knuten med en hammare eller dylikt så släpper låsringen. Obs, håll knuten rakt när du "slår"
Sk släppa väldigt lätt men det är ju en koja så allt kan j-vlas
Ta bort damasken sen sätter du fast drivaxeln i ett skruvstäd och knackar lite lätt utåt på knuten med en hammare eller dylikt så släpper låsringen. Obs, håll knuten rakt när du "slår"
Sk släppa väldigt lätt men det är ju en koja så allt kan j-vlas

Om Joseph Lucas uppfann mörkret så är det Robert Bosch som står för alla svarta hål i rymden!
Re: yttre drivknut
i vissa fall kan man vara tvungen att peta lite på låsringen så att den åker in i sitt spår, men annars ska det gå som Cooper-74 skriver ovan
Re: yttre drivknut
Tack för tipsen. Ska göra ett försök. Förstår dock inte hur du menar med låsringen Micke, kommer inte åt att peta på den.
Denna dagen - ett liv (fabror Melker)