dom gratulerade mig för et fint arbete och det ända som är kvar nu är tändnings inställningen , och det va just där det sket sig om man säger så.
För hög CO och HC halt fick jag men annars INGET

Lite historia .. BIlen jag köpte hade inget i sig bara ett rulande rostigt ( ordentligt ) chassi!
Men i garaget hade jag en rover cooper som va lika rostig den ,
då fick jag för mig att rostlaga min BMC 850 Austin De Luxe , efter mycket svetning och många nya plåtar fick den en ny lack , sen flytta jag över bromsar och motor från min Rover till Austinen ,, så idag blev den godkänd med min 93 a motor i på 63 hästar och insprutning, och ALLT har jag gjort själv med hjälp av Haynes bok

men nu återstår iaf att få täningen inställd vilket jag inte kan men det har jag tid till på onsdag så då får vi se hur den går därefter, men jag tycker det känns som den får förmycket luft ??
så frågan är ,, Kan man ställa luft tillförslen ? och hur ?
jag har K&N filter på den men satt på orginal burken idag när jag besiktiga för att jag villa att vacum slangar och så skulle va korrekta.
har ni några tips? nr två är , kylaren som har elfläkten i skärmen , den har jag inte fått till att gå igån av sig själv utan fått koppla in den med en vippstömbrytare , men tempgivaren inne i kupen rör sig knappt

så om ni har tips ge mig gärna det