är helt ny på området dubbla SU, så jag behöver hjälp och råd.
bilen startar men vill rusa upp liksom, precis som att jag satt å pump gasa.
tacksam för svar
De får inte sluta helt tätt för då får motorn ingen luft/bränsleRunken skrev:Hur viktigt är de att spjället sluter tätt mot själva huset vid stängt läge.
Ja kan tycka att de inte är så tätt efter renoveringen jag gjorde på förgasarna
Dubbla förgasare betyder ofta dubbla problem gentemot enkel SURunken skrev:Som sagt dubbla SU, som jag håller på med nu.
Börja med att skruva ut tomgångsskruvarna så de inte rör vid axeln, centrera sen gasspjällen så de stänger 100%. Provstarta bilen den skall INTE gå på tomgång, om den gör det så får den tjuvluft.Runken skrev:Bilen startar direkt, men utan att röra något så rusar den upp i ca.3000varv ?!?!?
Om du har förgasaren lös med förgasarkolven av, så håller du upp förgasaren mot ljuset och då skall du INTE kunna se något ljus tränga förbi gasspjället om alla justeringar är släppta.Runken skrev:ok,intressant.....jag har lossat alla skruvar,dvs. tomgång, choke och axlarna.
men sen skriver du centrera gasspjällen så dom stänger 100% !?!?!![]()
hm...hur går ja till väga då och hur ser jag de !?!?! jag trodde dom va stängda när allt va släppt.
JA se ovan.sen tycker jag att spjällen inte stängde lika bra som dom gamla som satt på, kan de vara där felet kan vara tro ??
Om spjället är öppet så lyfter per automatik förgasarkolvenvi leker med tanken, spjället är öppet 1/4 och trotteln är i botten. kan detta göra att motorn varvar så pass.
Om du menar munstycket så skall de vara grundjusterade du kan inte kompensera andra fel med att skruva in munstyckena då blir bilen okörbar.för de känns som att jag skulle vilja skruva in justermuttern till botten och sen ytterligare 2 varv.!?!?
När du renovera förgasarna byta du nålventiler till flottörerna?Runken skrev:men vad/vart skall jag börja leta nu gällande flödande förgasaren.
NEJ TVÄRT OM!! ju längre ner ju tidigare stänger flottören!Runken skrev:ok.
jag testar mig fram genom å minska gapet mellan flottör och flottörlocket.
tackar så länge för suverän support
/Ronnie