Bakbromsar 1 kretssystem

Motorproblem, trimning, transmission, etc.
hikkaduwa

Bakbromsar 1 kretssystem

Inlägg av hikkaduwa »

Vad händer om jag kopplar ett t-stycke istället för reduceringen som sitter på bakstammen? :?: Dvs kopplar bort red. totalt! Är så less på att inte bromsarna funkar som dom ska o har lok. felet till redus. :roll:
Användarens profilbild
timppa
Administratör

Re: Bakbromsar 1 kretssystem

Inlägg av timppa »

The valve on the rear subframe limits the pressure to the rear wheels so they do not lock up prematurely. If the rear wheels lock before the fronts, you loose all stability and the rear end of the car will come around in a panic stop. Removing the valve from the subframe can therefore be dangerous.
Men ett tips jag fått från Minijanne är att om man tillsammans med t-koppling stoppar in större cylinder ( [minispares:GWC1129] ) i bakbromsarna så minimerar man risken för att dem låser sig.
Användarens profilbild
Crona
Kontakt:

Inlägg av Crona »

Jag skulle rekommenderar att du behåller reduceringen visst kan man uppnå samma effekt genom att som Timppa skriver byta hjulcylindrar men de är ju inte heller gratis och knappast mindre jobb än att byta reduceringsventilen. Att bara montera ett T-rör är ingen bra ide.

Men vad är ditt problem?
Gissar att du inte får bromsvätska genom reduceringsventilen, har du luftat röret som kommer framifrån ordentligt? om du har luft här så öppnar inte reduceringsventilen och du får svampig pedal och ingen broms bak.

//Thomas
Ropa inte hej för tidigt, ljuset i tunneln kan vara ett tåg!
minimoke.se
Min Blogg
Mitt fotoalbum
hikkaduwa

Inlägg av hikkaduwa »

Har plockat isär reduceringen o rengjort allt. Packningarna ser ok ut, men....Funderar på att montera o-ringar :D
Mitt problem är att jag bara , ibland, får ut olja vid luftning, med påföljd att jag har en svampig o rent otrevlig, bromspedal :evil: Har provat (långsam)luftning o normal bak. Fram Nema problema :lol: . Same shit no differnce :evil: :evil: :evil:
Skriv svar