Har en strömbrytare som jag inte lyckas lista ut vad den är till för
Hon jag köpte den av vet inte heller.... Den är liten, grå, har en liten kontroll lampa över sig och sitter vid dörrstolpen inder instrument brädan vänster fram. Har försökt å föllja kablarna å dom verkar sluta lite här och var ute i motorrummet?!
Fick med en låda med strålkastartorkare å kan tänka mig att dom kasnke är till det?!
anderdahl skrev:Har en strömbrytare som jag inte lyckas lista ut vad den är till för
Hon jag köpte den av vet inte heller.... Den är liten, grå, har en liten kontroll lampa över sig och sitter vid dörrstolpen inder instrument brädan vänster fram. Har försökt å föllja kablarna å dom verkar sluta lite här och var ute i motorrummet?!
Fick med en låda med strålkastartorkare å kan tänka mig att dom kasnke är till det?!
Vore kul å veta innan man sliter ur dom
//Andreas
Rätta mig om jag har fel men är det inte någon varningslampa för bromsfel?
MVH Johan "Ubba" Åberg
Stolt grundare av Hundkoja.com
Jag har en strömbrytare till dimljusen precis där på min -89. Sitter den
i en extrapanel för 3 st strömbrytare men två av dom är blanka?
Är det en av/på -brytare som vanligt? (Om någon skulle fått för sig att flytta bromsvarningsbrytaren så har den som jämförelse inget stabilt "på"-läge utan fjädrar tillbaks till "av" efter att man tryckt på den)
Tack för förslagen! Kanske har nåt med bromsvarningen å göra... Det är en grå återfjädrande brytare med en liten lampa i. Och ovanför den sitter det en svart rund knapp?! Ibland när man trycker på den grå så lyser lampan i den men inget mer händer... Hur ska den här bromsvarningslampan funka då??
Errrr....näääää...min är kopplad till takbelysningen.... jag tror faktiskt det är en
"footwell" lampa. Alltså belyser den helt enkelt dörrinsteget. Bromsvarningslampan sitter i hastighetsmätaren och sladdarna till den går ju direkt till bromsrören.
Foowell lampan hittade jag i Haynes sidan 12.10 (dock ingen bild)
På min mini 1000 från 74 går kablaget från bromsrör till testlampan på A-stolpen. Denna förbinds även med taklampan genom en + kabel. Funktionen hos enheten på min är att den runda knappen kontrollerar man att glödlampan fungerar, medan den återfjädrande knappen med rött ljussken varnar för lågt tryck i bromssystemet. finns säkert flera varianter.
Nu har jag mätt kablarna å dom går till bromsvarningskontakten... Så nu var det löst Men den verkar inte funka som den ska dock men jag har ju got tom tid i vinter.
anderdahl skrev:Nu har jag mätt kablarna å dom går till bromsvarningskontakten... Så nu var det löst Men den verkar inte funka som den ska dock men jag har ju got tom tid i vinter.
Tack för alla fina förslag
//Andreas
Jippie, jag hade rätt! Vad vann jag?
MVH Johan "Ubba" Åberg
Stolt grundare av Hundkoja.com