Jag får helt plötsligt bara i ettan på bilen, någon sa att det är antagligen växellänkaget som har hoppat loss/pajat.
Eftersom växellådan inte är original blir det svårt attt komma åt den runda luckan som sitter på sidan där spaken sitter. Eller är det där framme jag behöver åtgärda ?
Bilen står en bit från ett garage så det kommer antagligen att krävas gautmeck, vilka verktyg ska jag ta med mig ?
Växellänkage ur led.
-
- Kontakt:
underlättar om du skulle skriva vad det är för låda men jag antar att det är den där remote lådan med "stocken"under bilen,ta med dig 2 små pallbockar,garagedomkraft och 14-15led å lossa stocken i framkant för å se vad som hänt,ev så måste du ta bort i bakkant också för att plocka ner hela växelöverförningen....ser du ingenting där så är det växelförarn i lådan som pajjat
Bilar utan Turbo suger........
Mini pickup -67
Audi A6 quattro s-line -05
Mini pickup -67
Audi A6 quattro s-line -05
Tack för tipsen, det löste sig
Visade sig att det låg två bultar och fyra brickor och chillade framme vid lådan. Ena bulten hade wedgat sig fast mellan de två kulorna fram.
Spände en hel del bultar med så nu känns han mycket stabilare. Bara lite småfix kvar nu, förhoppningsvis kan jag delta på sommarens minimeet.

Visade sig att det låg två bultar och fyra brickor och chillade framme vid lådan. Ena bulten hade wedgat sig fast mellan de två kulorna fram.

Spände en hel del bultar med så nu känns han mycket stabilare. Bara lite småfix kvar nu, förhoppningsvis kan jag delta på sommarens minimeet.