Växellänkage ur led.

Motorproblem, trimning, transmission, etc.
tikhal

Växellänkage ur led.

Inlägg av tikhal »

Jag får helt plötsligt bara i ettan på bilen, någon sa att det är antagligen växellänkaget som har hoppat loss/pajat.

Eftersom växellådan inte är original blir det svårt attt komma åt den runda luckan som sitter på sidan där spaken sitter. Eller är det där framme jag behöver åtgärda ?

Bilen står en bit från ett garage så det kommer antagligen att krävas gautmeck, vilka verktyg ska jag ta med mig ?
pickupkalle
Kontakt:

Inlägg av pickupkalle »

underlättar om du skulle skriva vad det är för låda men jag antar att det är den där remote lådan med "stocken"under bilen,ta med dig 2 små pallbockar,garagedomkraft och 14-15led å lossa stocken i framkant för å se vad som hänt,ev så måste du ta bort i bakkant också för att plocka ner hela växelöverförningen....ser du ingenting där så är det växelförarn i lådan som pajjat
Bilar utan Turbo suger........

Mini pickup -67
Audi A6 quattro s-line -05
tikhal

Inlägg av tikhal »

Tack för tipsen, det löste sig :D

Visade sig att det låg två bultar och fyra brickor och chillade framme vid lådan. Ena bulten hade wedgat sig fast mellan de två kulorna fram. :?

Spände en hel del bultar med så nu känns han mycket stabilare. Bara lite småfix kvar nu, förhoppningsvis kan jag delta på sommarens minimeet.
Skriv svar