När jag köpte min koja fick jag med en liten låda (rätt stor faktiskt) med lite krafs. När jag kollade i den igår hittade jag en dubbel-SU liggandes.
Vad kan man förvänta sig av att byta ut originalförgasaren mot denna?
Är det värt det? Den kräver nog en helrenovering vad jag kunde se...
Byta till dubbla SU?
Byta till dubbla SU?
/maig
(denna post skrevs med min gamla profil som är död - nu heter jag Magna-Flash)
(denna post skrevs med min gamla profil som är död - nu heter jag Magna-Flash)
- Snailspeed
- Inlägg: 321
- Blev medlem: 4 juli 2005 kl. 22:05
- Ort: Borås
Du kan förvänta dig en synkronisering av förgasarna, att du måste köpa ett nytt grenrör, mycket skruvande och justerande för att få en bra tomgång.
Kolla upp vad de har suttit på för bil. Är det en 1100-motor så går det bra med de nålar som sitter i, men kommer de från en 1275:a så går din 998 för fett. Det sitter en liten plåt på vardera flottörhoset med ett nummer som börjar med AUD och slutar med 2 eller 3 siffror och slutligen ett L eller R för vänster och höger förgasare.
Kolla upp vad de har suttit på för bil. Är det en 1100-motor så går det bra med de nålar som sitter i, men kommer de från en 1275:a så går din 998 för fett. Det sitter en liten plåt på vardera flottörhoset med ett nummer som börjar med AUD och slutar med 2 eller 3 siffror och slutligen ett L eller R för vänster och höger förgasare.
/Oscar Kärrqvist
BMC Mini 1000 -68
BMC Mini Cooper 998 -65
Citroën XM V6.24 Exclusive -93
Citroën XM V6.24 Exclusive -92
Citroën Xantia 2.0 16V VSX -94
Honda CB 125 TD -83 x2
BMC Mini 1000 -68
BMC Mini Cooper 998 -65
Citroën XM V6.24 Exclusive -93
Citroën XM V6.24 Exclusive -92
Citroën Xantia 2.0 16V VSX -94
Honda CB 125 TD -83 x2
- Snailspeed
- Inlägg: 321
- Blev medlem: 4 juli 2005 kl. 22:05
- Ort: Borås