Byta till dubbla SU?

Motorproblem, trimning, transmission, etc.
maig
Inlägg: 85
Blev medlem: 2 december 2006 kl. 17:35

Byta till dubbla SU?

Inlägg av maig »

När jag köpte min koja fick jag med en liten låda (rätt stor faktiskt) med lite krafs. När jag kollade i den igår hittade jag en dubbel-SU liggandes.
Vad kan man förvänta sig av att byta ut originalförgasaren mot denna?
Är det värt det? Den kräver nog en helrenovering vad jag kunde se...
/maig

(denna post skrevs med min gamla profil som är död - nu heter jag Magna-Flash)
Användarens profilbild
Snailspeed
Inlägg: 321
Blev medlem: 4 juli 2005 kl. 22:05
Ort: Borås

Inlägg av Snailspeed »

Du kan förvänta dig en synkronisering av förgasarna, att du måste köpa ett nytt grenrör, mycket skruvande och justerande för att få en bra tomgång.

Kolla upp vad de har suttit på för bil. Är det en 1100-motor så går det bra med de nålar som sitter i, men kommer de från en 1275:a så går din 998 för fett. Det sitter en liten plåt på vardera flottörhoset med ett nummer som börjar med AUD och slutar med 2 eller 3 siffror och slutligen ett L eller R för vänster och höger förgasare.
/Oscar Kärrqvist

BMC Mini 1000 -68
BMC Mini Cooper 998 -65
Citroën XM V6.24 Exclusive -93
Citroën XM V6.24 Exclusive -92
Citroën Xantia 2.0 16V VSX -94
Honda CB 125 TD -83 x2
maig
Inlägg: 85
Blev medlem: 2 december 2006 kl. 17:35

Inlägg av maig »

Alltså ingen större skillnad i effekt - eller? Lät som det verkar mycket jobb för lite krut...
/maig

(denna post skrevs med min gamla profil som är död - nu heter jag Magna-Flash)
Användarens profilbild
Snailspeed
Inlägg: 321
Blev medlem: 4 juli 2005 kl. 22:05
Ort: Borås

Inlägg av Snailspeed »

Nä, inte om du inte gör mer. Som byter till bättre topp, vassare kam. och höjer kompet.
/Oscar Kärrqvist

BMC Mini 1000 -68
BMC Mini Cooper 998 -65
Citroën XM V6.24 Exclusive -93
Citroën XM V6.24 Exclusive -92
Citroën Xantia 2.0 16V VSX -94
Honda CB 125 TD -83 x2
Skriv svar