Roligast mini?
Visserligen kommer stor del av Sveriges etanol från Brasilien men tror att ca 10-30% är svensktillverkad och bor man tex i Linköping (inte helt säker dock) är all etanol som säljs där Svensk. Tror även att den etanol som görs av smuggelspriten går till Linköpings etanolbussar. Dock är väl alla överrens om att etanol inte är något framtidsbränsle.... Men att konvertera en gammal hundkoja till etanoldrift tror jag ändå ger en miljövinst mot att köra den på blyad 98.
Visst är el det bästa, vet att det finns, minst, en El-koja i Sverige men inte vem som äger den för tillfället?
Diesel är ju ett annat alternativ och då köra den på Bio-par (syntetdiesel) när den kommer... I dagsläget så arbetar ju svenska regeringen (skattelagstiftning m.m.) tyvärr emot de som vill fixa fram billiga och miljövänliga drivmedel..
Visst är el det bästa, vet att det finns, minst, en El-koja i Sverige men inte vem som äger den för tillfället?
Diesel är ju ett annat alternativ och då köra den på Bio-par (syntetdiesel) när den kommer... I dagsläget så arbetar ju svenska regeringen (skattelagstiftning m.m.) tyvärr emot de som vill fixa fram billiga och miljövänliga drivmedel..
-
jag beställde hem en men det funka inte alls...
Pedalerna är ivägen som du säger.
vet inte om det finns ngn för vänsterstyrda men tror inte det...Nog lättare att bygge en egen och billigare med.Som tur var så fick jag lämna tillbaka min.
eller köp en och sätt ratt och det på¨höger sida som det ska vara
Pedalerna är ivägen som du säger.
vet inte om det finns ngn för vänsterstyrda men tror inte det...Nog lättare att bygge en egen och billigare med.Som tur var så fick jag lämna tillbaka min.
eller köp en och sätt ratt och det på¨höger sida som det ska vara

Köper gärna några tiotal liter,vet du nån mack som har?grozzny skrev: blyad 98.
Apropå modifieringarna som önskades:
Har sett kojor där ALLA karossens skarvar var borttagna
-inte snyggt när dropplisten tas bort!
Ser ut som taket är högre än original!!
Om Joseph Lucas uppfann mörkret så är det Robert Bosch som står för alla svarta hål i rymden!
Jag tycker det ser jättehäftigt ut!Cooper-74 skrev:Apropå modifieringarna som önskades:
Har sett kojor där ALLA karossens skarvar var borttagna
-inte snyggt när dropplisten tas bort!
Ser ut som taket är högre än original!!

Bilen är inte den snyggaste. Jag gillar varken sänkta eller tanksänkta hundkojor, men jag tänkte bara visa hur underbart snyggt det blir.

Ta en titt på jack_marshalls projekt: http://www.theminiforum.co.uk/forums/in ... opic=12407
Givande läsning och fin blir bilen!
oj va spackel det kommer gå åt... säg till innan så skall jagköpa aktier i plastic padding.
"Understeer" is when you hit the fence with the front of the car.
"Oversteer" is when you hit the fence with the rear of the car.
"Horsepower" is how fast you hit the fence.
"Torque" is how far you take the fence with you.
Men exakt vad är det som är fel med att rensa bort skarvarna? De är ju asfula!
EDIT: Jag kan hålla med om att ovanstående bilar kanske inte är jäätefräcka, men den här slår ju allting:

Snubbens gorg: http://www.garaget.org/?car=53722
EDIT: Jag kan hålla med om att ovanstående bilar kanske inte är jäätefräcka, men den här slår ju allting:

Snubbens gorg: http://www.garaget.org/?car=53722
den blåa bilen är kapad och breddad på alla möjliga ställe , taksänkt sektionerad , breddad. ... inte bara bort kapade dropplister. tror den nya ägaren e här på fourumet med ibland.
och ja , den är fin å det ligger massa jobb bakom den.
men dropplisterna har sin charm precis som allt annat på kojan.
tycker iallafall jag.
och ja , den är fin å det ligger massa jobb bakom den.
men dropplisterna har sin charm precis som allt annat på kojan.
tycker iallafall jag.
"Understeer" is when you hit the fence with the front of the car.