För det första så vet jag att det finns ett stänkskydd att köpa till Minis som skyddar fördelarlocket och tändstiften, men funderar på att bygga ett eget skydd som dessutom skyddar MYCKET mera...
Historien till varför följer här:
Nu ikväll (Sön den 25/11) Så for jag från Sundsvall hem till Ume! Allt gick frid och fröjd tills vädret vart mildare. Halvvägs upp märkte jag att bilen gick ryckigt och sen när jag startade den så var den STENdöd. Visade sig att ena polen på batteriet hade hoppat av

Det var snö ända in till torpedväggen, Allt i stort sett var täckt med snöblask och det droppade på allt vad som hette stiftkontakter till elkablar... Fukt hade letat sig ända in till förgasarn på något knepigt sätt så bilen gick som en gräsklippare, skitslö i uppförsbackar på 4:an och på vissa raksträckor... Gjorde ingen skillnad om jag gasade på för fullt eller inte var lika slö ändå?!

Nu vet jag ju att man ska ha ett visst luftinsläpp in till motorn för att den ska må så bra som möjligt, men går det på något sätt att skydda motorn och all elektronik där inne på ett bättre sätt UTAN att ställa undan bilen? Behöver den nämnligen dagligen i stort sett!!
Sen kan vi säga, TA det lugnt ute på vägarna! Jag körde åt helvete idag med bilen och slog runt 180 grader så jag stod med nosen mot bilarna istället för med baken på den sida jag körde på... Tur att det gick bra men bilen fick ta emot en rätt så hård smäll mot däcket men den klarade sig och kör lika rakt som innan olyckan