golf framvagn

Motorproblem, trimning, transmission, etc.
knodden

golf framvagn

Inlägg av knodden »

hej.undrar om det är nån som har provat att stoppa i en hel golf framvagn med motor o allt..och i så fall hur mycket jobb d är??och om d funka bra...jag ska i alla fall prova har ja tänkt ...va tror ni om d?? :lol:
mvh knodden
Användarens profilbild
Manne

Inlägg av Manne »

Mkt inlägg om att byta till div. udda motorer. Vad är det för fel på a-series 40-tals konstruktion.......?

Hemma i Småland var det en "Uppfinnar-Jocke" som satte en diesel-jordfräsmotor i en övrigt orginal Suzuki GSX 1000-MC. Det tycker jag var hyffsat orginellt, eller? Kul att se när han "axade" iväg inhöljd av svart rök till dunk...dunk..dessutom med en hund sittandes på tanken...

GOD JUL ALLA MINIACS!

/ Manne
Austin Mini MKII (1969)
Vespa Touring 150 (1960)
Användarens profilbild
johnson

Inlägg av johnson »

ALLT går! ;)

Svåraste är oftast att få plats under..
Clubman har ju en aning mer utrymme iofs.
Spårvidden lär vara aningen bredare me, men de kan ju bara va fränt ;)

Testa :P
lennie

Inlägg av lennie »

Mkt inlägg om att byta till div. udda motorer. Vad är det för fel på a-series 40-tals konstruktion.......?
för att tyskarna bygger bättre bilar än britterna.
Användarens profilbild
Manne

Inlägg av Manne »

lennie skrev:
för att tyskarna bygger bättre bilar än britterna.
Beror på vad man definierar som bättre...om bättre=kvalitet/tillförlitlighet så har du rätt, men när det gäller entusiastfordon är det ju inte lika viktigt med funktion/kvalite som för bruksfordon. Bättre kan ju också vara mer körglädje mm.
Har haft ett antal "nöjesfordon"(mest tyska och italienska) genom åren och det bästa vad gäller kvalite/tillförlitlighet var nog en BMW R80 MC. På 5år byttes en vajer...jättebra motorcykel. Sedan att det var en av de tråkigaste jag ägt är en annan sak..

En bil måste ha "själ" för att vara roligt......
Austin Mini MKII (1969)
Vespa Touring 150 (1960)
John Doe
Inaktivt konto

Inlägg av John Doe »

Manne skrev: En bil måste ha "själ" för att vara roligt......
Var det därför Lucas uppfann Mörkret eftersom en gentleman aldrig kör efter mörkrets inbrott :lol:
knodden

Inlägg av knodden »

jag tänkte mest på att det är lite mer tillförlitlighet på såna grejor..sen kan d ju va kul o prova nå nytt..lite bättre åk komfort o så åxå kanske :D ..men all heder åt er som åker orginal..
Användarens profilbild
Manne

Inlägg av Manne »

knodden skrev:jag tänkte mest på att det är lite mer tillförlitlighet på såna grejor..sen kan d ju va kul o prova nå nytt..lite bättre åk komfort o så åxå kanske :D ..men all heder åt er som åker orginal..
Hoppas att du inte missförstod mig, det var ju lite ironi i mitt uttalande om "40-tals konstruktionen" som faktiskt hängde med i typ 50-60år innan de la ned motorn.
Det är ju en sanslöst korkad konstruktion egentligen att vx.låda och motor skall dela samma olja. Hundkojan var väl så speciell och hade "det" att folk hade överinseende med vissa brister.

Det är mer anmärkningsvärt att BMC/Rover inte bytte motorkonstruktion under åren än att folk stoppar i diverse andra motorer, tycker jag....

/ Manne
Austin Mini MKII (1969)
Vespa Touring 150 (1960)
knodden

Inlägg av knodden »

nej då d är lungt..tänkte bara höra om d va nån som hade provat före mej...som kanske hade nå bra tips bara..men ja får väll hålla mej upp dat här hur d kommer att gå med bygget..
lennie

Inlägg av lennie »

Det finns ju en anledning till varför vi har hundkojor och det är ju inte kvalitet och tillförlitlighet.
knodden

Inlägg av knodden »

det är ju fortfarande en koja tycker jag i alla fall...fast lite förbätrad bara.. :lol:
Jimbo
Kontakt:

Re: golf framvagn

Inlägg av Jimbo »

knodden skrev:hej.undrar om det är nån som har provat att stoppa i en hel golf framvagn med motor o allt..och i så fall hur mycket jobb d är??och om d funka bra...jag ska i alla fall prova har ja tänkt ...va tror ni om d?? :lol:
mvh knodden
Va pratar vi om för golf?

jag vet att diskussionen har varit uppe på 16vminiclub.com och jag har för mig att slutsatsen var att den motorn dom diskuterade om var aningen stor. Men som Johnson säger...ALLT går :P

Lycka till! o kasta upp lite bilder o grejer på bygget de är alltid skoj! 8)
knodden

Inlägg av knodden »

en vanlig 75 hk typ 70-80 talare..jo d är ju sant me lite våld o vaselin så borde d gå :D ..klart ja ska försöka lägga upp lite bilder o så under bygget..
Användarens profilbild
Manne

Inlägg av Manne »

knodden skrev:en vanlig 75 hk typ 70-80 talare..jo d är ju sant me lite våld o vaselin så borde d gå :D ..klart ja ska försöka lägga upp lite bilder o så under bygget..
Jag hade en Golf-89 med 90hk:s motorn. Fantastiskt pålitlig och bra vrid i motorn. Gick på 0.7 oavsett körsätt.

/ m
Austin Mini MKII (1969)
Vespa Touring 150 (1960)
Skriv svar