golf framvagn
golf framvagn
hej.undrar om det är nån som har provat att stoppa i en hel golf framvagn med motor o allt..och i så fall hur mycket jobb d är??och om d funka bra...jag ska i alla fall prova har ja tänkt ...va tror ni om d?? :lol:
mvh knodden
mvh knodden
Mkt inlägg om att byta till div. udda motorer. Vad är det för fel på a-series 40-tals konstruktion.......?
Hemma i Småland var det en "Uppfinnar-Jocke" som satte en diesel-jordfräsmotor i en övrigt orginal Suzuki GSX 1000-MC. Det tycker jag var hyffsat orginellt, eller? Kul att se när han "axade" iväg inhöljd av svart rök till dunk...dunk..dessutom med en hund sittandes på tanken...
GOD JUL ALLA MINIACS!
/ Manne
Hemma i Småland var det en "Uppfinnar-Jocke" som satte en diesel-jordfräsmotor i en övrigt orginal Suzuki GSX 1000-MC. Det tycker jag var hyffsat orginellt, eller? Kul att se när han "axade" iväg inhöljd av svart rök till dunk...dunk..dessutom med en hund sittandes på tanken...
GOD JUL ALLA MINIACS!
/ Manne
Austin Mini MKII (1969)
Vespa Touring 150 (1960)
Vespa Touring 150 (1960)
Beror på vad man definierar som bättre...om bättre=kvalitet/tillförlitlighet så har du rätt, men när det gäller entusiastfordon är det ju inte lika viktigt med funktion/kvalite som för bruksfordon. Bättre kan ju också vara mer körglädje mm.lennie skrev:för att tyskarna bygger bättre bilar än britterna.Mkt inlägg om att byta till div. udda motorer. Vad är det för fel på a-series 40-tals konstruktion.......?
Har haft ett antal "nöjesfordon"(mest tyska och italienska) genom åren och det bästa vad gäller kvalite/tillförlitlighet var nog en BMW R80 MC. På 5år byttes en vajer...jättebra motorcykel. Sedan att det var en av de tråkigaste jag ägt är en annan sak..
En bil måste ha "själ" för att vara roligt......
Austin Mini MKII (1969)
Vespa Touring 150 (1960)
Vespa Touring 150 (1960)
Hoppas att du inte missförstod mig, det var ju lite ironi i mitt uttalande om "40-tals konstruktionen" som faktiskt hängde med i typ 50-60år innan de la ned motorn.knodden skrev:jag tänkte mest på att det är lite mer tillförlitlighet på såna grejor..sen kan d ju va kul o prova nå nytt..lite bättre åk komfort o så åxå kanske :D ..men all heder åt er som åker orginal..
Det är ju en sanslöst korkad konstruktion egentligen att vx.låda och motor skall dela samma olja. Hundkojan var väl så speciell och hade "det" att folk hade överinseende med vissa brister.
Det är mer anmärkningsvärt att BMC/Rover inte bytte motorkonstruktion under åren än att folk stoppar i diverse andra motorer, tycker jag....
/ Manne
Austin Mini MKII (1969)
Vespa Touring 150 (1960)
Vespa Touring 150 (1960)
Re: golf framvagn
Va pratar vi om för golf?knodden skrev:hej.undrar om det är nån som har provat att stoppa i en hel golf framvagn med motor o allt..och i så fall hur mycket jobb d är??och om d funka bra...jag ska i alla fall prova har ja tänkt ...va tror ni om d??![]()
mvh knodden
jag vet att diskussionen har varit uppe på 16vminiclub.com och jag har för mig att slutsatsen var att den motorn dom diskuterade om var aningen stor. Men som Johnson säger...ALLT går

Lycka till! o kasta upp lite bilder o grejer på bygget de är alltid skoj!

Jag hade en Golf-89 med 90hk:s motorn. Fantastiskt pålitlig och bra vrid i motorn. Gick på 0.7 oavsett körsätt.knodden skrev:en vanlig 75 hk typ 70-80 talare..jo d är ju sant me lite våld o vaselin så borde d gå :D ..klart ja ska försöka lägga upp lite bilder o så under bygget..
/ m
Austin Mini MKII (1969)
Vespa Touring 150 (1960)
Vespa Touring 150 (1960)