Efter ha följt den här tråden verkar det som tåget har gått. Jag har dock lite svårt att förstå hatet...Were is the love? Tänk som Hard Rock Cafe - love all, serve all.Frejkan skrev:Nu bland du ihop Abingdon och Cowley. Austin gjordes i Abingdon som nu är kinesägt, Cowley var Morris fabrik och heter nu BMW group plant Oxford. Har frågat en brittisk kompis vad som gör mest ont, tyskägt eller kinesiskt, svårt val var svaret om jag minns.kerguelair skrev:Mnjaaaa....vi kan väl bjuda in dom då och då till gemensamma aktiviteter , men att blanda ihop BMW bilarna och dem "riktiga" engelska kojorna i samma klubb är jag helt emot. Vad finns det förresten för gemensamt mellan våra bångstyriga kultbilar och den där "überklasspanzerwagen" från Munchen förutom namnet ?
(inte prislappen i.a.f )
Jo...och argumentet att bilarna tillverkas i samma fabrik tycker jag lite tunt. Fabriken är nu Chinesisk, så enligt det resonemanget borde vi också tag in
Roewe bilarna, som Rover heter nu i Mittens rike...
Som sagt jag tror att frågan är överstökad från båda sidor -däremot vore det kanske kul med en gemensam träff någon gång för att nöta argumenten mot varandra. Finns det t ex intresse för att hänga på en konbaneträff på Lunda flygfält utanför Uppsala i maj?
Mini vs Bini diskussionen kan hålla på länge. Jag älskar Mini tex för att den helt förändrade bilindustrin och jag gillar Bini för att man knyter an till originalets formspråk. Med tanke på att BMW hittade en nisch i marknaden som ingen visste fanns, man har sålt äver en miljon bilar på 6 år så kan man bara bocka och buga.
Om nu tåget har gått så måste det i alla fall till ett vänskapsband mellan klubbarna. Gemensamma träffar tycker jag låter kul. Konbaneträff låter som en grymt bra idé!
Frejkan, du känns som en naturlig samordnare då du är med i bägge klubbarna.