Weber alt. Dellorto
Weber alt. Dellorto
Som gammal Alfa-fanatiker vill jag gärna köra med Weber DCOE alt. Dellorto DHLA på min koja. Är det någon som kör med det på kort insug (2.5-3tum)? Jag vill ej fälla in box i torpedväggen nämligen. Kunde vara kul att se foto på hur det ser ut. Får man plats med luftfilter eller är det korta trattar som gäller?
/m
/m
Austin Mini MKII (1969)
Vespa Touring 150 (1960)
Vespa Touring 150 (1960)
- blacksaabrules
- Inlägg: 353
- Blev medlem: 3 januari 2008 kl. 16:17
- Ort: Öland
Re: Weber alt. Dellorto
Jag har ett så kallat "svanhals"insug liggandes. Då ska man klara att få dit förgasaren utan att såga sönder bilen. Till salu om du är intresserad.
/ Erik
/ Erik
Re: Weber alt. Dellorto
Kan du mäta längden på det? Är intresserad, pris?
/ M
/ M
Austin Mini MKII (1969)
Vespa Touring 150 (1960)
Vespa Touring 150 (1960)
- blacksaabrules
- Inlägg: 353
- Blev medlem: 3 januari 2008 kl. 16:17
- Ort: Öland
Re: Weber alt. Dellorto
Har det liggandes på jobbet. Hör av mej då.
/ Erik
/ Erik
Re: Weber alt. Dellorto
Se det ut så ungefär så här? Se det som sålt i så fall
http://i93.photobucket.com/albums/l59/b ... 0008-2.jpg
http://i93.photobucket.com/albums/l59/b ... 0007-2.jpg
http://i93.photobucket.com/albums/l59/b ... 0008-2.jpg
http://i93.photobucket.com/albums/l59/b ... 0007-2.jpg
Austin Mini MKII (1969)
Vespa Touring 150 (1960)
Vespa Touring 150 (1960)
Re: Weber alt. Dellorto
Har pm:at digblacksaabrules skrev:Har det liggandes på jobbet. Hör av mej då.
/ Erik
/ m
Austin Mini MKII (1969)
Vespa Touring 150 (1960)
Vespa Touring 150 (1960)
Re: Weber alt. Dellorto
Är det någon skillnad mellan Weber DCOE 45 och Dubbla HS2/4:or?! Och vad ger det för effekt förutom att bilen blir lite mera törstigare 

Re: Weber alt. Dellorto
Ta det inte personligt men jag börjar bli trött på alla Miniacs(framför allt på de englska forumen) som hävdar att bilarna blir törstigare med Weber än SU. Har väldigt svårt att tro det. Har själv ingen erfarenhet av SU eller Weber på just engelska motorer men min 2 liters Alfa på 130hk (orginal) drog ca 0.75l/mil. Har dessutom kört Weber DCOE på både VW och BMW 2002 och soppaförbrukningen har ej gått upp, snarare ned. Förutsättningen är att förgasaren är rätt bestyckad. På BMW:n bytte jag bara "knasaren" och på VW:n komp.höjning + större ventiler. I båda fallen var det framför allt ett mycket bättre vridmoment i mellanregistret man fick. Men det är klart med massa trimm, vassa kamaxlar, DCOE 45:or kan man nog få en virvel i tanken vid pådrag.Kirill skrev:Är det någon skillnad mellan Weber DCOE 45 och Dubbla HS2/4:or?! Och vad ger det för effekt förutom att bilen blir lite mera törstigare
För egen del känner jag mig mera hemma på Weber än SU så valet är inte så svårt för mig.
/ Manolito
Austin Mini MKII (1969)
Vespa Touring 150 (1960)
Vespa Touring 150 (1960)